De Yangshan-diepzeehaven blijft groeien

Yangshan is de diepzeehaven die Shanghai in 2005 op 35 km in zee bouwde en met het vasteland verbondt via een brug. Gedurende de laatste 5 jaar groeide de containeroverslag op de diepzeehaven jaarlijks met 32 %.

De Yangshan-diepzeehaven

Volgens algemeen manager Wang Xuan van Yangshan Tongsheng Port Construction Co Ltd zal nog 10 miljard yuan bij worden gespendeerd aan de uitbouw van nieuwe diepwater aanlegplaatsen: deze vierde fase moet klaar zijn in 2015 en nog 4 miljoen TEUs (van 20 voet) toevoegen aan de bestaande capaciteit van 9,3 miljoen TEUs. Tegen 2015 wil Shanghai’s haven in Yangshan 15 miljoen TEUs capaciteit. Shanghai werd in 2010 groter dan Singapore inzake containertonnage met een overslag van 29 miljoen TEUs (Yangshan én niet-diepzee samen). Yangshan realiseert dus een derde van de totaliteit. De douaneformaliteiten zijn door de moderne technologie gereduceerd tot 1 à 2 uren terwijl dit vroeger een volledige dag in beslag nam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Yangshan-diepzeehaven blijft groeien | Schuttevaer.nl

De Yangshan-diepzeehaven blijft groeien

Yangshan is de diepzeehaven die Shanghai in 2005 op 35 km in zee bouwde en met het vasteland verbondt via een brug. Gedurende de laatste 5 jaar groeide de containeroverslag op de diepzeehaven jaarlijks met 32 %.

De Yangshan-diepzeehaven

Volgens algemeen manager Wang Xuan van Yangshan Tongsheng Port Construction Co Ltd zal nog 10 miljard yuan bij worden gespendeerd aan de uitbouw van nieuwe diepwater aanlegplaatsen: deze vierde fase moet klaar zijn in 2015 en nog 4 miljoen TEUs (van 20 voet) toevoegen aan de bestaande capaciteit van 9,3 miljoen TEUs. Tegen 2015 wil Shanghai’s haven in Yangshan 15 miljoen TEUs capaciteit. Shanghai werd in 2010 groter dan Singapore inzake containertonnage met een overslag van 29 miljoen TEUs (Yangshan én niet-diepzee samen). Yangshan realiseert dus een derde van de totaliteit. De douaneformaliteiten zijn door de moderne technologie gereduceerd tot 1 à 2 uren terwijl dit vroeger een volledige dag in beslag nam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer