Heeft homo economicus, de mens die wordt gedreven door winstmaximalisatie, zijn beste tijd gehad? Zijn opvolger, homo eco...
Opinie
Leuk die minicolumn met alledaagse belevenissen van een binnenvaartschipper op de voorpagina van deze krant. Gewone, alle...
Het Amsterdam-Rijnkanaal is een belangrijk onderdeel van ons werkgebied, maar welke geschiedenis gaat er eigenlijk achter...
Vergeleken met andere transportmodi is de binnenvaart extreem zuinig met brandstof. Maar voor het klimaat kan het nog vee...
Ergens, midden op de Atlantic. ‘Ship on my…eh… starboard! Please alter your course…! Maybe…eh…collision!’ Wat krijgen we ...
Als oprichter en eigenaar van Nedcargo heb ik de mogelijkheid gehad de verschillende facetten van de transportinfrastruct...
‘Ga toch varen!’ Een beetje dwingend deze nieuwe slogan van de KVNR. Maar het is kennelijk doorgedrongen dat ...
Voor het eerst sinds de opening van het Máximakanaal in 2014 is deze zomer een 110-meterschip naar Veghel gevaren. Hoewel...
De binnenvaart maakt meestal gebruik van maar twee subsidieregelingen; die voor ombouw naar een Stage V-motor of voor ele...
Heeft u al eens gehoord van Ikigai? Het is een Japans principe over het vinden van betekenis in het leven met een balans ...
Degenen die mij kennen en lezers die ooit het website-adres onderaan mijn columns hebben bezocht, weten dat ik mij niet a...
Het Julianakanaal gaat 12 augustus dicht en dan moet er worden omgevaren, helaas. Op 28 maart waren we bij de minister, ...
De volumes in de droge-ladingvaart zijn de afgelopen week verder teruggevallen naar slechts 3,45 miljoen ton, tegen 3,91 ...
Op een zonnige dag plof ik neer op een terras in de binnenstad van Hoorn, nabij de haven. Het is er rustig. Natuurlijk lo...
Zeeland is volop in beweging, de werkzaamheden aan de verschillende objecten volgen elkaar in rap tempo op. Het is ook no...