Ook COV noemt krimp in bediening ‘onaanvaardbaar’

Ook het COV – het Centraal Overleg Vaarwegen, waarin Koninklijke Schuttevaer samenwerkt met de verladersorganisatie EVO en de organisatie van Waterbouwers – vindt inkrimping van bedieningstijden een slechte maatregel. ‘Die moet niet overwogen worden, niet voor grotere vaarwegen, maar zeker niet voor kleinere’, schrijft het COV in een brief aan de Tweede Kamer. Die bespreekt de voornemens dinsdagavond 18 juni met minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur). Het COV heeft als lobby-organisatie van waterbouwers, verladers en vaarweggebruikers al jaren een hoog aanzien in politiek Den Haag.

‘Kostenpost 5-10 miljoen euro per bedrijf per jaar’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ook COV noemt krimp in bediening ‘onaanvaardbaar’ | Schuttevaer.nl

Ook COV noemt krimp in bediening ‘onaanvaardbaar’

Ook het COV – het Centraal Overleg Vaarwegen, waarin Koninklijke Schuttevaer samenwerkt met de verladersorganisatie EVO en de organisatie van Waterbouwers – vindt inkrimping van bedieningstijden een slechte maatregel. ‘Die moet niet overwogen worden, niet voor grotere vaarwegen, maar zeker niet voor kleinere’, schrijft het COV in een brief aan de Tweede Kamer. Die bespreekt de voornemens dinsdagavond 18 juni met minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur). Het COV heeft als lobby-organisatie van waterbouwers, verladers en vaarweggebruikers al jaren een hoog aanzien in politiek Den Haag.

‘Kostenpost 5-10 miljoen euro per bedrijf per jaar’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer