Zeevrachtenmarkt: Vrachten verder onder druk

De droge-ladingmarkt bleef onverminderd slecht. Het ging korte tijd wat beter voor de capesizers, maar inmiddels is er vooral in het Verre Oosten een overschot aan schepen. De huren en vrachten kwamen alweer onder druk te staan. De Dongo Astrea (180.000 dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Kemam, via Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 38.000 per dag.

Op de Atlantische routes is het nu nog wat beter voor de capesizers, maar er zullen zeker capesizers uit het Verre Oosten naar de Atlantic komen, desnoods in ballast, waardoor de spoeling weer dunner wordt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Vrachten verder onder druk | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Vrachten verder onder druk

De droge-ladingmarkt bleef onverminderd slecht. Het ging korte tijd wat beter voor de capesizers, maar inmiddels is er vooral in het Verre Oosten een overschot aan schepen. De huren en vrachten kwamen alweer onder druk te staan. De Dongo Astrea (180.000 dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Kemam, via Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 38.000 per dag.

Op de Atlantische routes is het nu nog wat beter voor de capesizers, maar er zullen zeker capesizers uit het Verre Oosten naar de Atlantic komen, desnoods in ballast, waardoor de spoeling weer dunner wordt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer