Nieuwe elektrische aandrijving voor boegschroef en ladingpompen

Veth Propulsion in Papendrecht heeft een aandrijving ontwikkeld waarmee twee tot vijf generatoren via één elektrische as ladingpompen of boegschroef kunnen aandrijven. Tot nu toe dreef bij zo’n systeem altijd één generator de boegschroef of ladingpompen aan. Elektrische as aandrijvingen worden veel gebruikt in de tankvaart. Het systeem komt onder de naam Veth-E-As Power op de markt.

Tekening

Door Hans Heynen
Bij een elektrische as-aandrijving wordt het toerental van de elektromotoren die de pompen of de boegschroef aandrijven veranderd door het toerental van de generator te veranderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe elektrische aandrijving voor boegschroef en ladingpompen | Schuttevaer.nl

Nieuwe elektrische aandrijving voor boegschroef en ladingpompen

Veth Propulsion in Papendrecht heeft een aandrijving ontwikkeld waarmee twee tot vijf generatoren via één elektrische as ladingpompen of boegschroef kunnen aandrijven. Tot nu toe dreef bij zo’n systeem altijd één generator de boegschroef of ladingpompen aan. Elektrische as aandrijvingen worden veel gebruikt in de tankvaart. Het systeem komt onder de naam Veth-E-As Power op de markt.

Tekening

Door Hans Heynen
Bij een elektrische as-aandrijving wordt het toerental van de elektromotoren die de pompen of de boegschroef aandrijven veranderd door het toerental van de generator te veranderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer