Bunkerbrief moet gehalte zwavel correct vermelden

De Internationale Bunker Industrie Associatie (IBIA) waarschuwt zijn leden en machinisten, verantwoordelijk voor het bunkeren van zeeschepen, voor de risico’s die zijn verbonden aan de leveringen van bunkerolie waarvan het zwavelgehalte niet op de bunkerbrief staat vermeld.

‘Dit is duidelijk niet in overeenstemming met de voorschriften van MARPOL en kan scheepseigenaren problemen bezorgen’, stelt IBIA-directeur Ian Adams. Het juiste zwavelgehalte van de brandstof weten is essentieel voor de veiligheid aan boord en de efficiënte smering van de motor. Kennis van het zwavelgehalte is bovendien van belang om in Emissions Control Areas (ECA’s) aan de emissienormen te kunnen voldoen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bunkerbrief moet gehalte zwavel correct vermelden | Schuttevaer.nl

Bunkerbrief moet gehalte zwavel correct vermelden

De Internationale Bunker Industrie Associatie (IBIA) waarschuwt zijn leden en machinisten, verantwoordelijk voor het bunkeren van zeeschepen, voor de risico’s die zijn verbonden aan de leveringen van bunkerolie waarvan het zwavelgehalte niet op de bunkerbrief staat vermeld.

‘Dit is duidelijk niet in overeenstemming met de voorschriften van MARPOL en kan scheepseigenaren problemen bezorgen’, stelt IBIA-directeur Ian Adams. Het juiste zwavelgehalte van de brandstof weten is essentieel voor de veiligheid aan boord en de efficiënte smering van de motor. Kennis van het zwavelgehalte is bovendien van belang om in Emissions Control Areas (ECA’s) aan de emissienormen te kunnen voldoen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer