Zeevrachtenmarkt: Duitse banken overwegen harde lijn, met faillissementen als gevolg

Het blijft tobben voor de capesizers, zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten bleven de huren laag.

De Ocean Clarion (176,952 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Rotterdam, via Colombia, teruglevering West-Europa voor $ 6000 per dag; de Boston (178.000 dwt, 2007) werd gecharterd oplevering Shanghai, via Haypoint, teruglevering Zuid-Korea voor $ 7250 per dag. Door de lage huren en vrachten en redelijk hoge schrootprijzen zullen reders waarschijnlijk sneller besluiten hun oudere capesizers naar de slopers te sturen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Duitse banken overwegen harde lijn, met faillissementen als gevolg | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Duitse banken overwegen harde lijn, met faillissementen als gevolg

Het blijft tobben voor de capesizers, zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten bleven de huren laag.

De Ocean Clarion (176,952 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Rotterdam, via Colombia, teruglevering West-Europa voor $ 6000 per dag; de Boston (178.000 dwt, 2007) werd gecharterd oplevering Shanghai, via Haypoint, teruglevering Zuid-Korea voor $ 7250 per dag. Door de lage huren en vrachten en redelijk hoge schrootprijzen zullen reders waarschijnlijk sneller besluiten hun oudere capesizers naar de slopers te sturen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer