Zeevrachtenmarkt: Opleving in ijzerertsvervoer

Voor de capesizers lijkt de markt wat te gaan verbeteren doordat de export van ijzererts uit Brazilë naar China weer stijgt. Wellicht dat de komende maanden nog iets kan worden verbeterd in een tot nu toe dramatisch jaar. Een niet met name genoemde capesizer kreeg voor 160.000 ton ijzererts van Brazilië naar China?17,25 per ton, nog geen vracht om flessen champagne open te trekken.

De An May (17.674 dwt, 2005) werd voor vijf tot acht?maanden gecharterd voor $ 9500 per dag. De Mineral China (171.448 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering?Gijon, via Port Cartier, teruglevering Fos voor?$ 4250 per dag. Zo’n huur ligt nog dik onder de operationele kosten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Opleving in ijzerertsvervoer | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Opleving in ijzerertsvervoer

Voor de capesizers lijkt de markt wat te gaan verbeteren doordat de export van ijzererts uit Brazilë naar China weer stijgt. Wellicht dat de komende maanden nog iets kan worden verbeterd in een tot nu toe dramatisch jaar. Een niet met name genoemde capesizer kreeg voor 160.000 ton ijzererts van Brazilië naar China?17,25 per ton, nog geen vracht om flessen champagne open te trekken.

De An May (17.674 dwt, 2005) werd voor vijf tot acht?maanden gecharterd voor $ 9500 per dag. De Mineral China (171.448 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering?Gijon, via Port Cartier, teruglevering Fos voor?$ 4250 per dag. Zo’n huur ligt nog dik onder de operationele kosten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer