Invloed van feestdagen

Onder invloed van feestdagen in een aantal landen in het Verre Oosten zoals Japan en Zuid-Korea werd de markt in het Verre Oosten wat minder voor de panamaxen. Op de Atlantische routes bleven de huren en vrachten hoog. Doordat de huren voor de capesizers hoog bleven werden ladingen gesplitst waardoor de panamaxen nog een extra steuntje in de rug kregen. Het verschil tussen de huren op Atlantische routes en in het Verre Oosten liep flink op. De Lucia Bulker (73.807 dwt, 1999) werd gecharterd oplevering Tarragona voor een Atlantische rondreis, teruglevering West-Europa voor $ 101.000 per dag, de Newcastle Max (73.786 dwt, 1997) oplevering Zuid-Japan, teruglevering Sri Lanka voor $ 68.000 per dag. Bij periodecharters lagen de huren voor de panamaxen ook op een hoog niveau. De Genco Knight (73.941 dwt, 1999) werd voor vier tot zes maanden gecharterd voor $ 92.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Invloed van feestdagen | Schuttevaer.nl

Invloed van feestdagen

Onder invloed van feestdagen in een aantal landen in het Verre Oosten zoals Japan en Zuid-Korea werd de markt in het Verre Oosten wat minder voor de panamaxen. Op de Atlantische routes bleven de huren en vrachten hoog. Doordat de huren voor de capesizers hoog bleven werden ladingen gesplitst waardoor de panamaxen nog een extra steuntje in de rug kregen. Het verschil tussen de huren op Atlantische routes en in het Verre Oosten liep flink op. De Lucia Bulker (73.807 dwt, 1999) werd gecharterd oplevering Tarragona voor een Atlantische rondreis, teruglevering West-Europa voor $ 101.000 per dag, de Newcastle Max (73.786 dwt, 1997) oplevering Zuid-Japan, teruglevering Sri Lanka voor $ 68.000 per dag. Bij periodecharters lagen de huren voor de panamaxen ook op een hoog niveau. De Genco Knight (73.941 dwt, 1999) werd voor vier tot zes maanden gecharterd voor $ 92.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer