Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk

Clip #22 IJ-brug (4): ‘Alle ruimte voor binnenvaart'

AMSTERDAM

Voor Schuttevaer stelt Heere Heeresma jr. een videodossier samen over de besluitvorming rond de geplande brug(gen) over het IJ.

1 / 1
Bruggen over het IJ zouden de wijdsheid van het IJ teveel beperken, vindt Walther Ploos van Amstel. Bovendien: ‘We moeten juist alle ruimte gaan geven aan de binnenvaart.' (Beeld uit de video)

Bruggen over het IJ zouden de wijdsheid van het IJ teveel beperken, vindt Walther Ploos van Amstel. Bovendien: ‘We moeten juist alle ruimte gaan geven aan de binnenvaart.' (Beeld uit de video)

Tekst en video Heere Heeresma jr
In de vierde aflevering praat hij met de bedrijfseconoom en logistiek adviseur Walther Ploos van Amstel. Deze waarschuwt voor de economische gevolgen voor de haven van Amsterdam als de doorvoer naar het achterland hinder ondervindt van een brug over het IJ. ‘We moeten juist alle ruimte gaan geven aan de binnenvaart', zegt hij.

Eerder in de Clipserie IJ-brug:

  1. Andries de Weerd, Koninklijke BLN-Schuttevaer 
  2. Bewoners van de wijk Overhoeks 
  3. Cruiseterminal PTA

Onze Amsterdamse verslaggever Heere Heeresma jr. maakt korte video's (clips) voor Schuttevaer.nl. Is er een kwestie waarover u zich in een video-interview zou willen uitspreken? Dan kunt u contact opnemen met Heere Heeresma jr. via heeresma@hotmail.com. Zijn ‘clips' zijn terug te vinden bij Schuttevaer Dossiers.

Reacties (1)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • J.C Hagens

    Waarom geen voetgangers tunnel gelegen naast de tunnel van de metro achter het C.S. Station naar Noord.
    Heeft men bij de berekeningen ook meegenomen hoeveel mensen er gebruik maken van de Metro, die niet meer van de ponten gebruik maken.
    Misschien is een brug bij de bouw goedkoper , maar is dit ook tijdens de levensduur
    van de brug.
    Men kan vanaf een brug rommel op de schepen gooien( leuk bij een Tanker)
    gaat wat moeilijk vanuit een Tunnel.
    Ook zal de recentelijk gebouwde afmeerplaats voor Cruise schepen niet verplaatst hoeven te worden, en blijft het zicht over het mooie Binnen IJ bestaan, zonder horizon vervuiling.
    Dus kortom een tunnel bied alleen maar voordelen voor de stad Amsterdam.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.