Innovaties Alphatron Marine drijven op input schippers

Het hoofdkantoor van Alphatron Marine aan de Rotterdamse Schaardijk ligt pal aan de Nieuwe Maas en kijkt uit op de Van Brienenoordbrug. Om de paar minuten komt er een binnenvaartschip voorbij. ‘Het komt regelmatig voor dat een schipper bij ons afmeert om iets uit het magazijn op te halen, of om gewoon een bak koffie te doen en te praten over de nieuwste ontwikkelingen in de markt’, zegt Peter van Veen, manager binnenvaart bij Alphatron Marine.

‘Onze systemen moeten de schipper ontlasten en het veiliger maken. Een systeem dat het roercommando overneemt ontlast de schipper, die tegenwoordig veel meer moet doen dan alleen van A naar B varen. Een radar die de hinderlijke golfslag wegfiltert zonder de tonnen te onderdrukken maakt het ook veiliger.’ (Foto’s Alphatron Marine)
‘Onze systemen moeten de schipper ontlasten en het veiliger maken. Een systeem dat het roercommando overneemt ontlast de schipper, die tegenwoordig veel meer moet doen dan alleen van A naar B varen. Een radar die de hinderlijke golfslag wegfiltert zonder de tonnen te onderdrukken maakt het ook veiliger.’ (Foto’s Alphatron Marine)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Innovaties Alphatron Marine drijven op input schippers | Schuttevaer.nl

Innovaties Alphatron Marine drijven op input schippers

Het hoofdkantoor van Alphatron Marine aan de Rotterdamse Schaardijk ligt pal aan de Nieuwe Maas en kijkt uit op de Van Brienenoordbrug. Om de paar minuten komt er een binnenvaartschip voorbij. ‘Het komt regelmatig voor dat een schipper bij ons afmeert om iets uit het magazijn op te halen, of om gewoon een bak koffie te doen en te praten over de nieuwste ontwikkelingen in de markt’, zegt Peter van Veen, manager binnenvaart bij Alphatron Marine.

‘Onze systemen moeten de schipper ontlasten en het veiliger maken. Een systeem dat het roercommando overneemt ontlast de schipper, die tegenwoordig veel meer moet doen dan alleen van A naar B varen. Een radar die de hinderlijke golfslag wegfiltert zonder de tonnen te onderdrukken maakt het ook veiliger.’ (Foto’s Alphatron Marine)
‘Onze systemen moeten de schipper ontlasten en het veiliger maken. Een systeem dat het roercommando overneemt ontlast de schipper, die tegenwoordig veel meer moet doen dan alleen van A naar B varen. Een radar die de hinderlijke golfslag wegfiltert zonder de tonnen te onderdrukken maakt het ook veiliger.’ (Foto’s Alphatron Marine)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer