Nieuwe reddingboten KNRM leeggeplunderd

Twee nieuwe reddingboten, bestemd voor de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij (KNRM), zijn afgelopen weekend in Volendam vakkundig ontdaan van dure navigatie- en communicatieapparatuur en antennes. Daardoor is aanzienlijke schade ontstaan. Zowel de KNRM als de bouwer reageren vol ongeloof.

Nieuwe reddingboten KNRM leeggeplunderd

De reddingboten zijn gebouwd door Habbeké Shipyard en lagen bij de jachthaven van Volendam. Ze zijn bestemd voor het nieuwe reddingstation Lelystad en Brandweer Hoorn en zouden a.s. woensdag aan de KNRM worden afgeleverd. De verwachting is dat de twee reddingboten over 2 à 3 weken hersteld zijn. De schade wordt geraamd op 15.000 tot 20.000 euro.

De nieuwe reddingboten zijn van het type Fast Rescue Craft 903, ontworpen door de Dutch Special Marine Group. Habbeké Jachtbouw in Volendam, die onder meer de Valentijn-klasse voor de KNRM bouwde, heeft de bouw van de vernieuwde klasse uitgevoerd. De boten zijn negen meter lang, worden voortgestuwd door een waterjet en bieden plaats aan vier bemanningsleden en twintig geredden.

Nieuwe reddingboten KNRM leeggeplunderd | Schuttevaer.nl

Nieuwe reddingboten KNRM leeggeplunderd

Twee nieuwe reddingboten, bestemd voor de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij (KNRM), zijn afgelopen weekend in Volendam vakkundig ontdaan van dure navigatie- en communicatieapparatuur en antennes. Daardoor is aanzienlijke schade ontstaan. Zowel de KNRM als de bouwer reageren vol ongeloof.

Nieuwe reddingboten KNRM leeggeplunderd

De reddingboten zijn gebouwd door Habbeké Shipyard en lagen bij de jachthaven van Volendam. Ze zijn bestemd voor het nieuwe reddingstation Lelystad en Brandweer Hoorn en zouden a.s. woensdag aan de KNRM worden afgeleverd. De verwachting is dat de twee reddingboten over 2 à 3 weken hersteld zijn. De schade wordt geraamd op 15.000 tot 20.000 euro.

De nieuwe reddingboten zijn van het type Fast Rescue Craft 903, ontworpen door de Dutch Special Marine Group. Habbeké Jachtbouw in Volendam, die onder meer de Valentijn-klasse voor de KNRM bouwde, heeft de bouw van de vernieuwde klasse uitgevoerd. De boten zijn negen meter lang, worden voortgestuwd door een waterjet en bieden plaats aan vier bemanningsleden en twintig geredden.