Havenbedrijf verkoopt patrouillevaartuigen

Het Havenbedrijf Rotterdam verkoopt twee patrouillevaartuigen uit 1960 en 1962. De schepen zijn overbodig geworden door de komst van nieuwe schepen in het vorige decennium. Troostwijk Veilingen verkoopt de twee schepen met de namen RPA 22 en RPA 23 in april.

Havenbedrijf verkoopt patrouillevaartuigen

De twee schepen zijn onderdeel van een reeks van vijf die begin jaren zestig is gebouwd. Eén schip is een aantal jaren geleden al verkocht. Twee andere, de RPA 20 en de RPA 24 zijn recentelijk gemoderniseerd en blijven paraat als reservevaartuig. Het Havenbedrijf heeft in totaal 13 patrouillevaartuigen. Tien daarvan varen vrijwel permanent rond. De vrij nieuwe RPA 13 is standby ingeval een van de vaartuigen uitvalt. De RPA 20 en de RPA 24 kunnen worden ingezet bij onvoorzien onderhoud aan een van de andere vaartuigen of voor bijzondere klussen zoals toezicht bij afgemeerde cruiseschepen en ijsbreken op de Delfshavense Schie. De schepen hebben voor dat laatste een specifieke boeg en een 12 mm dikke huid.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Havenbedrijf verkoopt patrouillevaartuigen | Schuttevaer.nl

Havenbedrijf verkoopt patrouillevaartuigen

Het Havenbedrijf Rotterdam verkoopt twee patrouillevaartuigen uit 1960 en 1962. De schepen zijn overbodig geworden door de komst van nieuwe schepen in het vorige decennium. Troostwijk Veilingen verkoopt de twee schepen met de namen RPA 22 en RPA 23 in april.

Havenbedrijf verkoopt patrouillevaartuigen

De twee schepen zijn onderdeel van een reeks van vijf die begin jaren zestig is gebouwd. Eén schip is een aantal jaren geleden al verkocht. Twee andere, de RPA 20 en de RPA 24 zijn recentelijk gemoderniseerd en blijven paraat als reservevaartuig. Het Havenbedrijf heeft in totaal 13 patrouillevaartuigen. Tien daarvan varen vrijwel permanent rond. De vrij nieuwe RPA 13 is standby ingeval een van de vaartuigen uitvalt. De RPA 20 en de RPA 24 kunnen worden ingezet bij onvoorzien onderhoud aan een van de andere vaartuigen of voor bijzondere klussen zoals toezicht bij afgemeerde cruiseschepen en ijsbreken op de Delfshavense Schie. De schepen hebben voor dat laatste een specifieke boeg en een 12 mm dikke huid.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer