40-jarige Abri vecht graag met staatssecretarissen

Het administratiekantoor Abri vierde vrijdag 2 september zijn 40-jarig bestaan met genodigden aan boord van het partyschip Smaragd I in Rotterdam. De stichting Abri (de naam stond voor Administratie, Begeleiding, Rechtshulp en Incasso) begon in 1971 op een kamertje op de verdieping van de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) in de Veilige Haven, een schippershuis aan de Heemraadssingel in Rotterdam.

Abri

‘We wilden met cijfers kunnen aantonen dat er te weinig werd verdiend in de binnenvaart, dat een tariefsverhoging gerechtvaardigd was. Dat was eigenlijk de belangrijkste reden om Abri op te richten’, zegt toenmalig CBOB-secretaris en mede-oprichter Sijko Veninga. ‘De beginjaren waren moeilijk. Totdat wij stuitten op een langharig schepsel met de naam Wim Onderdelinden. Die maakte Abri vanaf 1974 tot een succes.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

40-jarige Abri vecht graag met staatssecretarissen | Schuttevaer.nl

40-jarige Abri vecht graag met staatssecretarissen

Het administratiekantoor Abri vierde vrijdag 2 september zijn 40-jarig bestaan met genodigden aan boord van het partyschip Smaragd I in Rotterdam. De stichting Abri (de naam stond voor Administratie, Begeleiding, Rechtshulp en Incasso) begon in 1971 op een kamertje op de verdieping van de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) in de Veilige Haven, een schippershuis aan de Heemraadssingel in Rotterdam.

Abri

‘We wilden met cijfers kunnen aantonen dat er te weinig werd verdiend in de binnenvaart, dat een tariefsverhoging gerechtvaardigd was. Dat was eigenlijk de belangrijkste reden om Abri op te richten’, zegt toenmalig CBOB-secretaris en mede-oprichter Sijko Veninga. ‘De beginjaren waren moeilijk. Totdat wij stuitten op een langharig schepsel met de naam Wim Onderdelinden. Die maakte Abri vanaf 1974 tot een succes.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer