Schrik om nieuwe stremming Rijn

De angst sloeg opnieuw toe, vorige week donderdagavond. Het Nederlandse motorvrachtschip Alma, afvarig met 1900 ton grind, raakte stuurloos bij Oberwesel en viel dwars op de Geisenrücken even boven de Loreley. Bijna op dezelfde plek waar in januari de zwavelzuurtanker Waldhof strandde en de Rijnvaart 33 dagen gestremd hield. De nieuwe stremming was een dag later opgelost.

Alma

Door Marja de Vet
‘Ik ben ontzettend geschrokken’, zegt directeur Kees de Vries van Koninklijke Schuttevaer. ‘Daar gaan we weer, dacht ik. Maar dat is achteraf ontzettend meegevallen. Toch, zo snel na de stremming met de Waldhof alweer een probleem, dat geeft te denken. Ik denk dat de verkeersbegeleiding wel erg gedateerd is in Duitsland. Lichten die aangeven of er een tegenligger aankomt, dat lijkt me zacht uitgedrukt niet het systeem van de toekomst’, zegt De Vries.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schrik om nieuwe stremming Rijn | Schuttevaer.nl

Schrik om nieuwe stremming Rijn

De angst sloeg opnieuw toe, vorige week donderdagavond. Het Nederlandse motorvrachtschip Alma, afvarig met 1900 ton grind, raakte stuurloos bij Oberwesel en viel dwars op de Geisenrücken even boven de Loreley. Bijna op dezelfde plek waar in januari de zwavelzuurtanker Waldhof strandde en de Rijnvaart 33 dagen gestremd hield. De nieuwe stremming was een dag later opgelost.

Alma

Door Marja de Vet
‘Ik ben ontzettend geschrokken’, zegt directeur Kees de Vries van Koninklijke Schuttevaer. ‘Daar gaan we weer, dacht ik. Maar dat is achteraf ontzettend meegevallen. Toch, zo snel na de stremming met de Waldhof alweer een probleem, dat geeft te denken. Ik denk dat de verkeersbegeleiding wel erg gedateerd is in Duitsland. Lichten die aangeven of er een tegenligger aankomt, dat lijkt me zacht uitgedrukt niet het systeem van de toekomst’, zegt De Vries.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer