Kentering in maart met 9% volumegroei

Het Vlaamse goederenvervoer per binnenschip vertoont, na een rampzalig 2009, de eerste vijf maanden van dit jaar een duidelijk opgaande lijn. Dat stelt Promotie Binnenvaart Vlaanderen (PBV) bij de presentatie van het jaarverslag 2009. ‘Deze positieve signalen weerspiegelen de nieuwe groei van de economie, de stijging van de wereldhandel, en de grotere activiteit in onze zeehavens. Toch blijven de trafieken nog onder het niveau van vóór de crisis en ook de tarieven staan nog sterk onder druk.’

In de recente trafiekgegevens over het goederenvervoer per binnenschip in Vlaanderen ziet PBV meerdere zeer bemoedigende signalen. Terwijl januari en februari nog dalende vervoerscijfers weergaven is er sinds maart duidelijk een kentering: uitgedrukt in tonkilometer is de binnenvaarttrafiek in maart 2010, in vergelijking met dezelfde maand van 2009, toegenomen met 9%.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kentering in maart met 9% volumegroei | Schuttevaer.nl

Kentering in maart met 9% volumegroei

Het Vlaamse goederenvervoer per binnenschip vertoont, na een rampzalig 2009, de eerste vijf maanden van dit jaar een duidelijk opgaande lijn. Dat stelt Promotie Binnenvaart Vlaanderen (PBV) bij de presentatie van het jaarverslag 2009. ‘Deze positieve signalen weerspiegelen de nieuwe groei van de economie, de stijging van de wereldhandel, en de grotere activiteit in onze zeehavens. Toch blijven de trafieken nog onder het niveau van vóór de crisis en ook de tarieven staan nog sterk onder druk.’

In de recente trafiekgegevens over het goederenvervoer per binnenschip in Vlaanderen ziet PBV meerdere zeer bemoedigende signalen. Terwijl januari en februari nog dalende vervoerscijfers weergaven is er sinds maart duidelijk een kentering: uitgedrukt in tonkilometer is de binnenvaarttrafiek in maart 2010, in vergelijking met dezelfde maand van 2009, toegenomen met 9%.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer