Bedrijfstak en overheid moeten harder werken aan intermodaal vervoer

Gezien de potentiële bijdrage van binnenvaart aan duurzamer goederenvervoer, het strategisch belang van de binnenvaart in het containertransport naar het achterland en de beperkte groeimogelijkheden van de traditionele binnenvaart, ligt er een grote uitdaging om de positie van deze bedrijfstak te versterken via intermodaal vervoer. Dat stelt Rob Konings van de Technische Universiteit van Delft in zijn proefschrift ‘Intermodal Barge Transport: Network Design, Nodes and Competitiveness’.

In het proefschrift onderzoekt Konings de mogelijkheden en voorwaarden om het marktaandeel van intermodale binnenvaart in Noordwest-Europa te vergroten. Hij zocht naar mogelijke prestatieverbeteringen in de schakels van de intermodale binnenvaartketen. Dat is het transport met het binnenschip, de overslag op de terminals en het voor- en natransport met de vrachtauto.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bedrijfstak en overheid moeten harder werken aan intermodaal vervoer | Schuttevaer.nl

Bedrijfstak en overheid moeten harder werken aan intermodaal vervoer

Gezien de potentiële bijdrage van binnenvaart aan duurzamer goederenvervoer, het strategisch belang van de binnenvaart in het containertransport naar het achterland en de beperkte groeimogelijkheden van de traditionele binnenvaart, ligt er een grote uitdaging om de positie van deze bedrijfstak te versterken via intermodaal vervoer. Dat stelt Rob Konings van de Technische Universiteit van Delft in zijn proefschrift ‘Intermodal Barge Transport: Network Design, Nodes and Competitiveness’.

In het proefschrift onderzoekt Konings de mogelijkheden en voorwaarden om het marktaandeel van intermodale binnenvaart in Noordwest-Europa te vergroten. Hij zocht naar mogelijke prestatieverbeteringen in de schakels van de intermodale binnenvaartketen. Dat is het transport met het binnenschip, de overslag op de terminals en het voor- en natransport met de vrachtauto.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer