COMMENTAAR: Tineke’s tijdwinst

‘Sneller besluiten voor nu en later’ is het motto voor 2009 bij Verkeer en Waterstaat. Het inzicht komt weliswaar laat, maar gelukkig blijft het V&W-duo Eurlings en Huizinga bij de belofte dat onderhoudsachterstanden aan vaarwegen versneld worden ingelopen. De planning was 2018, de klus zal nu in 2016 zijn geklaard. Chapeau voor staatssecretaris Tineke Huizinga en een pluim voor de onvermoeibare vaarweglobbyisten achter het COV.

Tineke’s tijdwinst voor de vaarwegen moet ergens van worden betaald, maar onder druk van argumenten valt er kennelijk met miljoenen te schuiven. Honderden miljoenen zelfs, want die twee jaar tijdwinst kost 200 miljoen euro. Dat het COV daar ‘overwegend positief’ over is, lijkt nog voorzichtig uitgedrukt. Het is een klapper! Maar dat roepen we niet te hard, want andere idealen zijn nog te ver weg.
We laten ons blij maken met het inlopen van achterstanden, terwijl de vooruitgang nog altijd stagneert. Het CBRB hekelt terecht het gebrek aan èchte aandacht voor meer binnenvaart. Voor alleen maar mooie woorden koop je geen lading van de weg naar het water, geen nieuwe sluizen en kanalen. Daar is nog heel veel tijd te winnen. Snel besluiten dus!

Lees het nieuws in:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

COMMENTAAR: Tineke’s tijdwinst | Schuttevaer.nl

COMMENTAAR: Tineke’s tijdwinst

‘Sneller besluiten voor nu en later’ is het motto voor 2009 bij Verkeer en Waterstaat. Het inzicht komt weliswaar laat, maar gelukkig blijft het V&W-duo Eurlings en Huizinga bij de belofte dat onderhoudsachterstanden aan vaarwegen versneld worden ingelopen. De planning was 2018, de klus zal nu in 2016 zijn geklaard. Chapeau voor staatssecretaris Tineke Huizinga en een pluim voor de onvermoeibare vaarweglobbyisten achter het COV.

Tineke’s tijdwinst voor de vaarwegen moet ergens van worden betaald, maar onder druk van argumenten valt er kennelijk met miljoenen te schuiven. Honderden miljoenen zelfs, want die twee jaar tijdwinst kost 200 miljoen euro. Dat het COV daar ‘overwegend positief’ over is, lijkt nog voorzichtig uitgedrukt. Het is een klapper! Maar dat roepen we niet te hard, want andere idealen zijn nog te ver weg.
We laten ons blij maken met het inlopen van achterstanden, terwijl de vooruitgang nog altijd stagneert. Het CBRB hekelt terecht het gebrek aan èchte aandacht voor meer binnenvaart. Voor alleen maar mooie woorden koop je geen lading van de weg naar het water, geen nieuwe sluizen en kanalen. Daar is nog heel veel tijd te winnen. Snel besluiten dus!

Lees het nieuws in:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer