18% gedaald

Scheepvaart Almelo-De Haandrik blijft fors afnemen

Het aantal schepen en de hoeveelheid lading die sluis Aadorp in het kanaal Almelo-De Haandrik passeren is ook in 2023 afgenomen. In beide gevallen bedroeg de daling 18%. Ook in 2022 was sprake van een forse daling, nadat in 2017 een stijgende lijn was ingezet toen de kanaalverruiming tot 700 ton was afgerond.

Nog een spits die niet meer in Coevorden komt, de So Long van Mario Noldes. Noldes is niet gestopt met varen maar schrapte Coevorden vanwege onvrede over de bedieningstijden van de ProRail spoorbrug. Foto Willem de Niet

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scheepvaart Almelo-De Haandrik blijft fors afnemen | Schuttevaer.nl
18% gedaald

Scheepvaart Almelo-De Haandrik blijft fors afnemen

Het aantal schepen en de hoeveelheid lading die sluis Aadorp in het kanaal Almelo-De Haandrik passeren is ook in 2023 afgenomen. In beide gevallen bedroeg de daling 18%. Ook in 2022 was sprake van een forse daling, nadat in 2017 een stijgende lijn was ingezet toen de kanaalverruiming tot 700 ton was afgerond.

Nog een spits die niet meer in Coevorden komt, de So Long van Mario Noldes. Noldes is niet gestopt met varen maar schrapte Coevorden vanwege onvrede over de bedieningstijden van de ProRail spoorbrug. Foto Willem de Niet

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer