Zeevrachtenmarkt: Wereldwijd toenemende handel in schepen

De handel in en nieuwbouw van schepen zit wereldwijd in de lift. De containerrederijen nemen hierin de leiding, maar ook in de droge-ladingvaart groeit de handel en daarmee ook de verkoopprijzen. De tankvaart blijft daarbij achter. Er zijn nog steeds teveel schepen voor te weinig lading.

Voor de bulker Josco Suzhou werd meer betaald dan ze volgens VesselsValue waard is.
Voor de bulker Josco Suzhou werd meer betaald dan ze volgens VesselsValue waard is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Wereldwijd toenemende handel in schepen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Wereldwijd toenemende handel in schepen

De handel in en nieuwbouw van schepen zit wereldwijd in de lift. De containerrederijen nemen hierin de leiding, maar ook in de droge-ladingvaart groeit de handel en daarmee ook de verkoopprijzen. De tankvaart blijft daarbij achter. Er zijn nog steeds teveel schepen voor te weinig lading.

Voor de bulker Josco Suzhou werd meer betaald dan ze volgens VesselsValue waard is.
Voor de bulker Josco Suzhou werd meer betaald dan ze volgens VesselsValue waard is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer