Zeevrachtenmarkt: Markt in de ban van China

De droge-ladingmarkt is al lange tijd in mineur, maar gaat het wellicht nog wat moeilijker krijgen nu de Chinese economie minder groeit. Om de export te stimuleren is de Chinese munt in waarde gedaald. De hoop is dat door een hogere export ook de vraag naar staal zal toenemen. Vraag is of dat voldoende is. Andere landen, vooral in Azië, zullen waarschijnlijk de Chinese devaluatie volgen.

Zeevrachtenmarkt: Markt in de ban van China

Voor de viering van de 70ste verjaardag van het eind van de Tweede Wereldoorlog zijn de hoogovens in de regio Peking gesloten gedurende de laatste week van augustus en de eerste week van september. De capesizers kunnen in die regio dan waarschijnlijk ook niet lossen. Het gaat toch al weer wat minder voor de capesizers. De vrachten daalden alweer voor reizen van Brazilië en Australië. De capesizer Hope I (170.761 dwt, 2000) werd gecharterd passeren Gibraltar, via Brazilië, teruglevering West-Europa voor $ 12.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Markt in de ban van China | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Markt in de ban van China

De droge-ladingmarkt is al lange tijd in mineur, maar gaat het wellicht nog wat moeilijker krijgen nu de Chinese economie minder groeit. Om de export te stimuleren is de Chinese munt in waarde gedaald. De hoop is dat door een hogere export ook de vraag naar staal zal toenemen. Vraag is of dat voldoende is. Andere landen, vooral in Azië, zullen waarschijnlijk de Chinese devaluatie volgen.

Zeevrachtenmarkt: Markt in de ban van China

Voor de viering van de 70ste verjaardag van het eind van de Tweede Wereldoorlog zijn de hoogovens in de regio Peking gesloten gedurende de laatste week van augustus en de eerste week van september. De capesizers kunnen in die regio dan waarschijnlijk ook niet lossen. Het gaat toch al weer wat minder voor de capesizers. De vrachten daalden alweer voor reizen van Brazilië en Australië. De capesizer Hope I (170.761 dwt, 2000) werd gecharterd passeren Gibraltar, via Brazilië, teruglevering West-Europa voor $ 12.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer