Zeevrachtenmarkt: Duidelijke lijn ontbreekt

De markt voor de droge bulkers blijft gekenmerkt door ups en down die elkaar snel opvolgen. De extreem slechte periode lijkt definitief voorbij maar een duidelijke lijn is er niet.

Voor de panamaxen werd het in het Verre Oosten weer wat minder door minder ladingaanbod. Maar de reders zijn optimistisch dat volgende maand meer ijzererts en kolen op de markt zullen komen. De Apollo (77.326 dwt, 2006) werd gecharterd oplevering Xingang, teruglevering China voor $ 22.000 per dag. Op de andere routes worden wat betere huren betaalde voor de panamaxen. De Suryawati (69.124 dwt, 1996) werd gecharterd oplevering Richards Bay, teruglevering India voor $ 27.000 per dag plus een ballast bonus van $ 575.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Duidelijke lijn ontbreekt | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Duidelijke lijn ontbreekt

De markt voor de droge bulkers blijft gekenmerkt door ups en down die elkaar snel opvolgen. De extreem slechte periode lijkt definitief voorbij maar een duidelijke lijn is er niet.

Voor de panamaxen werd het in het Verre Oosten weer wat minder door minder ladingaanbod. Maar de reders zijn optimistisch dat volgende maand meer ijzererts en kolen op de markt zullen komen. De Apollo (77.326 dwt, 2006) werd gecharterd oplevering Xingang, teruglevering China voor $ 22.000 per dag. Op de andere routes worden wat betere huren betaalde voor de panamaxen. De Suryawati (69.124 dwt, 1996) werd gecharterd oplevering Richards Bay, teruglevering India voor $ 27.000 per dag plus een ballast bonus van $ 575.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer