Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Autoriteiten traag van begrip bij ramp Grave

GRAVE

Het heeft 12 uur geduurd voordat alle instanties begrepen wat er 29 december 2016 bij de stuw van Grave was gebeurd en de juiste maatregelen waren genomen. Dat concludeert organisatieadviesbureau Berenschot na onderzoek van de ramp met de tanker Maria Valentine in opdracht van Rijkswaterstaat en de veiligheidsregio's.

1 / 1
Herstelwerkzaamheden bij Grave. (Archieffoto Erik van Huizen)

Herstelwerkzaamheden bij Grave. (Archieffoto Erik van Huizen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (6)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • J.G.J. van Maren

    Wat zal het rapport van dit advies bureau weer gekost hebben? ik neem aan dat Rijkswaterstaat dit zelf ook wel had concluderen?

  • a.o stienstra

    Overal streckenkennis hebben voordat je vaarbevoegd bent is onmogelijk , maar een praktijkexamen ben ik zeer zeker voor. Theorie kan iedere aap die goed is in lesstof te onthouden . Helaas is de theorie slechts een onderdeel van het hele vak .

  • Rob van Alphen

    Heer J.A. van Tooren u heeft voor 1000 % gelijk.

  • Duo Welbekend

    Je hebt geen vergunning ( streckekennis)nodig om ergens te varen .
    Praktijk examens net zoals autorijbewijs kan men zien of je serieus bent .
    Er zijn een aantal die alleen voor het geld aan boord aanwezig zijn ,die totaal geen interesse hebben in het varen.

  • J.A van Tooren

    Het trieste van dit verhaal is: het bedrijfsleven en politiek kiezen voor open grenzen en een geliberaliseerde arbeidsmarkt, wederzijdse erkenning van vaarbewijzen, halen dag in dag uit er hun voordeel mee en gaat er iets fout: de samenleveing hoest de kosten wel op.
    groetend,
    J.A.van Tooren

  • M. Smitsman

    Tip voor RWS: Houd cruciale zaken zoals het sluiten van nooddeuren in eigen beheer en besteedt dat niet uit aan een aannemer die het vervolgens weer uitbesteedt aan een onder aannemer. Want wat daar het gevolg van is lezen we hierboven. En een periodieke proefsluiting van een waterkering is ook aan te bevelen.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.