Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

‘Vrijstelling CCR-eisen bij ons niet anders dan in Duitsland’

DEN HAAG

‘De toepassing van CCR-eisen mag er niet toe leiden dat een bedrijf geen bedrijf meer kan zijn’, zei minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) donderdag 17 mei in het algemeen overleg (AO) Maritiem. Ze ontkende dat Duitsland de regels anders hanteert. ‘Vrijstellingen zijn gewoon mogelijk.’ De minister gaat er met de ASV over in gesprek, zegde ze de Kamercommissie toe.

1 / 2
‘Vrijstelling CCR-eisen bij ons niet anders dan in Duitsland'

‘Vrijstelling CCR-eisen bij ons niet anders dan in Duitsland'

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (6)
  • KP Gielen

    Ik voer (als relatieve buitenstaander) vanochtend vanuit Tolkamer met een huurbootje terug naar Gendt en zag tijdens het meesurfen met een Veerhaven-combinatie met lege bakken hoeveel troep naar buiten kwam. Geldt hier, voor wat betreft de CCR-eisen, het zelfde als voor de vloot van kleinere schepen? En wie handhaaft hier? Nogmaals ben ik maar een buitenstaander en wens de vloot van de kleinere schepen nog een zeer lang voortbestaan toe omdat ze qua milieu nu heel veel kunnen betekenen. Mijn vraag is nu dus: gelijke monniken en dus gelijke kappen of zit het anders in elkaar qua bijvoorbeeld nationale en internationale regelgeving?

  • Piet Bennik

    Zolang de verladers niet bereid zijn om meer voor hun transport te betalen, zal de kleinere binnenvaart verdwijnen. En dat ligt niet alleen aan de CCR regels, maar anno 2018 zitten bij normale arbeidsuren we aan een verdienmodel van 20 jaar geleden.
    En dan is het dus niet zo verwonderlijk, dat er geen animo is voor instromers of verkoop van schepen < 1000 ton. De nieuwe generatie schippers willen normale exploitatie met een 5 daagse werkweek. En dit zou toch moeten kunnen. Aan de wal werken ze toch ook niet meer met salarissen van 20 jaar geleden! Wat betreft de CCR eisen die zijn overal het zelfde, maar worden ook overal anders geïnterpreteerd. En daar zit nu net de kneep. Dit geld trouwens ook voor patenten. Goede vaart

  • G.l.a van Hooft

    Tegen de tijd dat de regering en CCR eruit zijn en versoepelingen aanbied is het al te laat en ligt merendeel van de schepen al gesloopt op de grote hoop aan de wal ….. To little , to late …. Ze hebben zoveel tijd gehad om dit probleem eerder serieus te nemen , en er iets aan te doen dat het nu ongeloofwaardig overkomt dat er nu echt iets gaat gebeuren….

  • M. Smitsman

    Trekken allemaal aan hetzelfde touw… Dat noemt men ook wel eens politiek getouwtrek;) Hopelijk trekken ze niet tegen elkaar in.

  • Jim Grooten

    Vind het een mooi gebaar van deze minister !

  • mieke Kuipers

    Vergeet minister van Nieuwenhuizen misschien dat er in Duitsland bijna geen particulieren zijn?Zeker geen gezinnen op de schepen.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook