Meeste geld gaat naar Oostzeekanaal
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?
Zo af en toe wordt de Duitse verkeersminister Peter Ramsauer in binnenvaartkringen nog wel eens hartelijk verwelkomd. Zoals onlangs toen hij de eerste grond verzette voor de bouw van een nieuwe sluiskolk in het Noord-Oostzeekanaal bij Brunsbüttel. In dat drukstbevaren kanaal van Duitsland wordt in de komende jaren 300 miljoen euro geïnvesteerd. En ja, als de minister ergens verschijnt wordt hij uiterst ‘höflich’ begroet en luistert men aandachtig. Maar als hij weer vertrekt, zijn de blije gezichten snel verdwenen. Want Ramsauer wordt niet bepaald gezien als vriend van de binnenvaart.
Meeste geld gaat naar Oostzeekanaal
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?