Geen extra geld voor asfalt zeehavens

De binnenvaart kan gerust zijn. De Nederlandse zeehavens hoeven de komende jaren niet te rekenen op veel grote extra investeringen in de achterlandverbindingen over de weg. De politiek vindt dat de havenbesturen en bedrijven eerst beter moeten samenwerken om de logistiek te verbeteren en moeten bewijzen dat ze de Betuwelijn volop kunnen benutten.

Door Antoon Oosting
Dat leert een Havendebat dat de Nationale Havenraad dinsdag 25 mei in de Haagse Studio Pulchri had georganiseerd. Daarbij werd de stelling geponeerd dat Nederland de komende kabinetsperiode jaarlijks 250 miljoen euro moet investeren in verbetering van de achterlandverbindende infrastructuur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Geen extra geld voor asfalt zeehavens | Schuttevaer.nl

Geen extra geld voor asfalt zeehavens

De binnenvaart kan gerust zijn. De Nederlandse zeehavens hoeven de komende jaren niet te rekenen op veel grote extra investeringen in de achterlandverbindingen over de weg. De politiek vindt dat de havenbesturen en bedrijven eerst beter moeten samenwerken om de logistiek te verbeteren en moeten bewijzen dat ze de Betuwelijn volop kunnen benutten.

Door Antoon Oosting
Dat leert een Havendebat dat de Nationale Havenraad dinsdag 25 mei in de Haagse Studio Pulchri had georganiseerd. Daarbij werd de stelling geponeerd dat Nederland de komende kabinetsperiode jaarlijks 250 miljoen euro moet investeren in verbetering van de achterlandverbindende infrastructuur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer