Interview haventopman Allard Castelein

‘Binnenvaart essentieel, maar moet mee op route van verduurzaming’

De Rotterdamse haven krijgt een nieuwe terminal. Het moederbedrijf van containerrederij Maersk steekt een miljard euro in uitbreiding van APM-terminal op de Tweede Maasvlakte. Deze APMT-terminal krijgt drie dedicated binnenvaartkranen. Het onderschrijft het belang van de binnenvaart voor de Rotterdamse haven, zegt topman Allard Castelein van Havenbedrijf Rotterdam. Hij wil de congestie aanpakken.

Allard Castelein tijdens de persbijeenkomst. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Binnenvaart essentieel, maar moet mee op route van verduurzaming’ | Schuttevaer.nl
Interview haventopman Allard Castelein

‘Binnenvaart essentieel, maar moet mee op route van verduurzaming’

De Rotterdamse haven krijgt een nieuwe terminal. Het moederbedrijf van containerrederij Maersk steekt een miljard euro in uitbreiding van APM-terminal op de Tweede Maasvlakte. Deze APMT-terminal krijgt drie dedicated binnenvaartkranen. Het onderschrijft het belang van de binnenvaart voor de Rotterdamse haven, zegt topman Allard Castelein van Havenbedrijf Rotterdam. Hij wil de congestie aanpakken.

Allard Castelein tijdens de persbijeenkomst. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer