Kritiek op voormelden Krammersluis

De proef van Rijkswaterstaat met het voormelden voor schutten in de Krammersluizen begin juni is niet helemaal soepel verlopen. Zowel de binnenvaartschippers, sluismeesters als de verkeersleiders uiten kritiek op de proef. Dat blijkt uit de tussenevaluatie van Rijkswaterstaat.

Door Erik van Huizen
Rijkswaterstaat besloot de voormelding voor de Krammer bij de Volkeraksluis en sluis Hansweert in te stellen vanwege een onderhoudsstremming in het Krammercomplex.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • @ peter
    De meest constructieve oplossing is het naar huis sturen van “leiders” zoals jou. Meedenken met RWS is nog nooit zinvol gebleken omdat RWS doet waar ze zin in heeft, zinnig of onzinnig en zich niet stoort aan de mening van anderen.
    De bal in het andere kamp leggen om je eigen incompetentie te verbergen is walgelijk.
    RWS is zelf “het” conservatieve bolwerk van Nederland. Het meedenken met de schippers hebben we gezien bij de aanvaring door de Tor flandria van de brug in Terneuzen.
    9 maanden oponthoud van scheepvaartverkeer en wegverkeer en met enig nadenken bleek de brug met een noodreparatie binnen één maand!! weer gebruikt te kunnen worden.
    Bedankt namens alle bedrijven en schippers voor de vele lange wachttijden die door jullie “meedenken” kapitalen heeft gekost aan anderen dan RWS!

    Geplaatst door: zodiac op
  • @ MVG BG,

    Mijn manier van reageren was wellicht inderdaad wat over de top. excuses daarvoor.
    Ik wou inderdaad een reactie uitlokken, maar niet op deze manier.

    Mijn punt is het volgende:
    Onderhoud aan de sluizen is gewoonweg noodzakelijk en niet te vermijden.
    Dat dit hinder gaat opleveren voor de schippers is eveneens helaas niet te vermijden.

    Nu kan RWS twee dingen doen:
    1) gewoon het onderhoud en klaar.
    2) proberen mee te denken met de schippers om de hinder zo min mogelijk te houden.

    Ze kiezen voor optie twee, en in SAMENSPRAAK MET SCHUTTEVAER is deze opzet gekozen.
    Inderdaad is de uitvoering misschien niet goed, maar ze proberen het wel, terwijl ze geld en moeite kunnen besparen door optie 1 te kiezen.

    En wat doen de schippers:

    Ze klagen en roepen weer op de site zonder mee te (willen) denken.
    Het conservatieve schutsysteem zit zo diep dat als iemand nog maar roept toerbeurt de stoom uit de oren komt.
    Kom dan eens met oplossingen in plaats van negatief te doen op de site.
    Het bijplaatsen van kolken is gewoonweg geen optie, omdat er geen geld voor is.

    Mijn reactie waren niet bedoeld om wie dan ook te kwetsen, maar schijnbaar mogen schippers wel kortzichtig tekeer gaan op de site zonder constructieve bijdrage te leveren…….

    Geplaatst door: Peter op
  • beste lezer(s)
    ik denk dat @ peter wel genoeg aandacht heeft gehad.Gezien zijn provocerende manier van schrijven zit hij waarschijnlijk heel verveelt reacties uit te lokken.
    Misschien is het beter tot het onderwerp van hierboven te blijven en reacties hierover te geven.
    De proef is gelukkig mislukt.Hoop dat niet weer een project koste wat het kost erdoor wordt gedrukt.Daar hebben we er al genoeg van.Over onderhoud aan sluizen kun je discussiëren maar laat dat aan de partijen over die het echt aangaan en a.u.b. luister eens naar elkaar en knal niet alles gelijk in de lade.Want dat is dus meepraten voor de vorm,maar je weet dat ze het plan al doorvoeren.Dat gebeurt en dat heeft niets met vereniging schuttevear te maken dat die niets doen.Maar ze worden dikwijls gewoon genegeerd.Momenteel zitten er op kantoren achter hun bureau mensen die nog een borstkloppertje nodig hebben en die verzinnen de gekste dingen.Laten we waakzaam zijn en met elkaar blijven discussiëren over dit soort proeven anders krijgen we nog heel wat op ons bord.Ik zit er niet op te wachten en dat heeft niets met zeuren te maken maar gewoon een mening.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Peter,
    wat denk je dat jij alleen kan peilen denk je niet dat dit ook gedaan kan worden door een particuliere aannemer ? ( die overigens graag doet)
    wat denk je dan hoeveel we bezuinigen want jij met je grote praat kan als eerste naar huis.
    misschien een baantje bij parkeerbeheer om vervolgens door te stromen naar de zeehaven politie.

    Geplaatst door: Chris op
  • RWS heeft tegenwoordig helemaal geen kennis in huis! Ze besteden alles uit! Begrijp me goed, het sluispersoneel in holland geef ik een pluim. Over het algemeen proberen ze de schippers tevreden te houden en geven ook service.

    waarom kan de Volkerak niet open??
    Waarom kan er bij de kreekrak geen sluis naar de W.schelde bij/
    Daar zou ik mijn energie insteken.

    Ook op afstand alles bedienen, heeft alleen bedieningspersoneel kosten besparing.
    Maar de extra storingen die de aannemer moet oplossen met een vette rekening elke keer dat hij op moet komen. Al is het alleen om een reset knopje in te drukken. Komt uit een ander potje. Ja zo kan ik ook alles kloppend maken!

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • hoe blij zijn we dat op de boven rijn de voorschutingen van de pasagierschepen voorbij zijn hoe lang zijn ze op de mosel bezig om dit ongedaan te maken hoe dom kan je in HOLLAND om dit voor elkaar te krijgen

    Geplaatst door: wim op
  • @ peter

    Als rijkswaterstaat mensen oren had, in plaats van ezels oren zou er heel wat kunnen verbeteren.

    Geplaatst door: zodiac op
  • @ schipperinnetje.
    U heeft gelijk, de proef is belachelijk en ook de sluismeesters zijn hier massaal van overtuigd.
    In onze democratie moeten ze echter hun mond houden over hun eigen mening.
    De hoog incompetente leiding van rijkswaterstaat
    op alle nivo’s, geeft echter hún propagandistische mening via de media en personeel mag zwijgen op straffe tiraniek gedrag van de leiding en van ontslag.
    Directie Rijkswaterstaat heeft een absolute en totale schijt aan schippers, sluismeesers en publiek en verkoopt zichzelf ondertussen als een publieksgerichte organisatie.

    Ze zieken maar voort.

    Geplaatst door: insider op
  • Peter, leeft niet in een droomwereld, nee hij werkt bij de RWS, hij praat net zo dom als dat hele zwikkie die al die plannen opzetten en realiseren.

    Geplaatst door: dorus op
  • peter:
    precies zoals je zegt RWS werkt in ploegendienst.
    Nachtdienst betaald extra, als A1 schipper krijg ik geen nachtvergoeding, en daarbij: als ik s’nachts werk zal ik overdag ook moeten werken om verloren tijd te compenseren.
    Jij werkt niet bij RWS maar ook zeker niet voor jezelf!
    Jouw baas hoeft schijnbaar niks meer dan afgesproken van jou te verwachten gezien je instelling.
    Ik wil je niet beledigen, maar verdiep je eens in de wereld van een particuliere schipper en je zal je teksten onmiddelijk aanpassen, daar ben ik van overtuigd.

    Geplaatst door: hans op
  • Tuurlijk jongens, RWS weghalen, en jullie regelen het zelf allemaal wel toch, het baggeren van de vaarwegen, bedeining en onderhoud aan de sluizen….

    Laat me niet lachen zeg, jullie kunnen samen nog niet eens een vuist maken om de crisis te lijf te gaan zonder elkaar de hersens in te slaan.
    Maar weten het wel beter als RWS……hahahaha wat een grap……..

    Geplaatst door: Peter op
  • RWS wegbezuinigen die doen toch alleen maar onnodige dingen verzinnen, uitzonderingen daargelaten.
    En dan is er geld zat om bij te bouwen.
    Peter leeft volgens mij in een droomwereld.

    Geplaatst door: Ik op
  • @Peter

    RWS denkt niet mee, RWS denkt juist tegen.
    Wat is dat nu voor flauwekul dat er geen geld voor is. Overal worden onzinnige verouderde projecten uit de grond gestampt om 3 jaar later aan te passen aan de huidige situatie. Vraag ik me toch af waar al dat geld vandaan komt.
    Het systeem wie het eerst komt wie het eerst maalt is het eerlijkste systeem en daar zal het merendeel vrede mee hebben.
    Het onderhoud kan dan mooi ‘s-nachts uitgevoerd worden als het een stuk minder druk is en de wachttijden dus aanwezig zijn.

    Geplaatst door: Martijn op
  • Als dag vaarder moet ik dan ook inkunnen plennen om tussen 6uur en 22uur te schutten!En niet het antwoord.Als je niet 24.uur beschikbaar ben opnieuw melden en achteraansluiten.

    Geplaatst door: gerrit op
  • Misschien dan toch de krammer en de volkerak maar open zetten!

    Geplaatst door: jaco op
  • Beste Peter,
    Krijgen we nu dan ook taggograaf van RWS, want om s`nachts te mogen varen moet je die hebben.( dat zou u toch moeten weten)
    en waarom geen sluizen erbij goed voor de werkgelegenheid dus ook goed voor de belasting.

    Chris.

    Geplaatst door: Chris op
  • @ C. de Vette:

    Vergeet niet dat het sluispersoneel ook gewoon in de ploegendienst, dus s’nachts werkt.
    Misschien moet een schipper er dan voor kiezen om inderdaad een keer s’nachts door te varen en overdag te slapen om de drukte te vermijden?
    Het aanpassen van de infrastructuur is gewoonweg geen optie, omdat er geen geld voor is, dus moet er geroeid worden met de riemen die er zijn.

    Er kan ook geen onderhoud plaatsvinden…….maar dan ook niet klagen als de sluizen vaker in storing vallen.
    Het is juist te prijzen dat RWS in ieder geval probeert om mee te denken met de schippers, alleen weer jammer dat jullie er zelf niet aan mee willen werken, maar wel lopen klagen….is dat niet een beetje hypocriet dan?

    En voordat iedereen begint te roepen….NEE ik werk niet bij RWS, maar ik snap niet dat ze nog proberen het naar de zin van de schippers te maken als je leest hoeveel kritiek er weer is.

    Geplaatst door: Peter op
  • Peter.
    Wat denk je ervan als ze de infrastructuur nu eens gewoon in orde houden.
    We weten dat het bij Volkerak, Terneuzen,Krammer en de Kreekrak vast gaat lopen,maar men zoekt de oplossingen niet in het aanpassen van de infrastructuur maar bij de bereidheid van de schippers om dag en nacht in de weer te zijn om op de juiste tijd op bestemming te zijn,want gepland schutten betekent alleen dat de nacht net zo druk geschut wordt als de dag,dus moet een deel van de schippers overdag gaan slapen om s’nachts een geplande schutting te halen.
    Ze moesten het kantoorpersoneel eens gaan verplichten om 4 uur s’morgens naar het werk te rijden omdat de ochtendspits anders te vol wordt,en mogelijk pas sávonds om 21.00 uur weer de rijksweg op,dan kun je een rel beleven.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Het wordt tijd dat RWS helemaal niet meer meedenkt met de Schippers, want wat ze ook proberen, ze krijgen alleen maar ladingen kritiek over zich heen.

    Gewoon onderhoud doen wanneer je wilt en laat de schippers het dan maar zelf uitzoeken, ondankbaar stelletje………

    Meedenken willen ze niet, gepland schutten wordt meteen afgeschoten, maar wel lekker jammeren op de site……

    Geplaatst door: Peter op
  • Gewoon de schuttingen op internet met aantal en wachttijd. Op tourbeurt melden vlakbij de sluis.Hou het simpel

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Kijk alleen al naar Antwerpen hoe het daar gaat. Alles op afspraak waardoor je soms uren ligt te wachten voordat je eindelijk eens aan de beurt bent, of die deur eindelijk eens dichtgaat, alleen omdat er een schip vertraagt is die dan gepland staat. Waarom kan er nooit eens iets simpels gedaan worden, wie het eerst komt, wie het eerst maalt, geen gezeik meer en het is wel zo eerlijk. Zodra er gepland gaat worden gaat het mis, niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen, een goed voorbeeld is Immingham op de Humber, daar gaat ook alles volgens planning en daar gaat het ook nooit goed. Een voorbeeld van hoe het wel kan zijn de sluiscomplexen op het kielkanaal. Terneuzen heeft er ook een handje van, schutten wanneer je gepland staat. Heb laatst een keer 9 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was en maar blijven volhouden dat het zo druk was terwijl er nauwelijks een schip voorbij kwam. Het wordt tijd dat RWS eens binnen hun eigen muren de boel gaat aanpakken ipv alleen maar naar buiten te kijken.

    Geplaatst door: Martijn op
  • gewoon de toerbeurt op een normale manier opnemen kan blijkbaar niet meer met al die technologische bulshit

    Geplaatst door: k op
  • Het was gewoon een belachelijke proef. Dit stuk is nog veel te positief geschreven. Toen we geladen uit Hansweert vertrokken ri. Krammer en een lege een schutting achter ons uit Hansweert kwam moest hij bij de Krammer achter ons schutten terwijl hij in de Witte Tonnen Vlij al voorbij kwam. En het 3 uur vantevoren aanmelden uit Dintel of Zijpe is ook belachelijk. Je weet toch nooit precies wanneer je leeg bent? Let op schippers dit is een voorloper van gepland schutten in de toekomst, wat RWS zo graag wil. Dat zal me pas discussies geven. En vereniging Schuttevaer? Die gaat de put pas weer dempen als het kalf verdronken is.

    Geplaatst door: schipperinnetje op

Reageer

Kritiek op voormelden Krammersluis | Schuttevaer.nl

Kritiek op voormelden Krammersluis

De proef van Rijkswaterstaat met het voormelden voor schutten in de Krammersluizen begin juni is niet helemaal soepel verlopen. Zowel de binnenvaartschippers, sluismeesters als de verkeersleiders uiten kritiek op de proef. Dat blijkt uit de tussenevaluatie van Rijkswaterstaat.

Door Erik van Huizen
Rijkswaterstaat besloot de voormelding voor de Krammer bij de Volkeraksluis en sluis Hansweert in te stellen vanwege een onderhoudsstremming in het Krammercomplex.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • @ peter
    De meest constructieve oplossing is het naar huis sturen van “leiders” zoals jou. Meedenken met RWS is nog nooit zinvol gebleken omdat RWS doet waar ze zin in heeft, zinnig of onzinnig en zich niet stoort aan de mening van anderen.
    De bal in het andere kamp leggen om je eigen incompetentie te verbergen is walgelijk.
    RWS is zelf “het” conservatieve bolwerk van Nederland. Het meedenken met de schippers hebben we gezien bij de aanvaring door de Tor flandria van de brug in Terneuzen.
    9 maanden oponthoud van scheepvaartverkeer en wegverkeer en met enig nadenken bleek de brug met een noodreparatie binnen één maand!! weer gebruikt te kunnen worden.
    Bedankt namens alle bedrijven en schippers voor de vele lange wachttijden die door jullie “meedenken” kapitalen heeft gekost aan anderen dan RWS!

    Geplaatst door: zodiac op
  • @ MVG BG,

    Mijn manier van reageren was wellicht inderdaad wat over de top. excuses daarvoor.
    Ik wou inderdaad een reactie uitlokken, maar niet op deze manier.

    Mijn punt is het volgende:
    Onderhoud aan de sluizen is gewoonweg noodzakelijk en niet te vermijden.
    Dat dit hinder gaat opleveren voor de schippers is eveneens helaas niet te vermijden.

    Nu kan RWS twee dingen doen:
    1) gewoon het onderhoud en klaar.
    2) proberen mee te denken met de schippers om de hinder zo min mogelijk te houden.

    Ze kiezen voor optie twee, en in SAMENSPRAAK MET SCHUTTEVAER is deze opzet gekozen.
    Inderdaad is de uitvoering misschien niet goed, maar ze proberen het wel, terwijl ze geld en moeite kunnen besparen door optie 1 te kiezen.

    En wat doen de schippers:

    Ze klagen en roepen weer op de site zonder mee te (willen) denken.
    Het conservatieve schutsysteem zit zo diep dat als iemand nog maar roept toerbeurt de stoom uit de oren komt.
    Kom dan eens met oplossingen in plaats van negatief te doen op de site.
    Het bijplaatsen van kolken is gewoonweg geen optie, omdat er geen geld voor is.

    Mijn reactie waren niet bedoeld om wie dan ook te kwetsen, maar schijnbaar mogen schippers wel kortzichtig tekeer gaan op de site zonder constructieve bijdrage te leveren…….

    Geplaatst door: Peter op
  • beste lezer(s)
    ik denk dat @ peter wel genoeg aandacht heeft gehad.Gezien zijn provocerende manier van schrijven zit hij waarschijnlijk heel verveelt reacties uit te lokken.
    Misschien is het beter tot het onderwerp van hierboven te blijven en reacties hierover te geven.
    De proef is gelukkig mislukt.Hoop dat niet weer een project koste wat het kost erdoor wordt gedrukt.Daar hebben we er al genoeg van.Over onderhoud aan sluizen kun je discussiëren maar laat dat aan de partijen over die het echt aangaan en a.u.b. luister eens naar elkaar en knal niet alles gelijk in de lade.Want dat is dus meepraten voor de vorm,maar je weet dat ze het plan al doorvoeren.Dat gebeurt en dat heeft niets met vereniging schuttevear te maken dat die niets doen.Maar ze worden dikwijls gewoon genegeerd.Momenteel zitten er op kantoren achter hun bureau mensen die nog een borstkloppertje nodig hebben en die verzinnen de gekste dingen.Laten we waakzaam zijn en met elkaar blijven discussiëren over dit soort proeven anders krijgen we nog heel wat op ons bord.Ik zit er niet op te wachten en dat heeft niets met zeuren te maken maar gewoon een mening.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Peter,
    wat denk je dat jij alleen kan peilen denk je niet dat dit ook gedaan kan worden door een particuliere aannemer ? ( die overigens graag doet)
    wat denk je dan hoeveel we bezuinigen want jij met je grote praat kan als eerste naar huis.
    misschien een baantje bij parkeerbeheer om vervolgens door te stromen naar de zeehaven politie.

    Geplaatst door: Chris op
  • RWS heeft tegenwoordig helemaal geen kennis in huis! Ze besteden alles uit! Begrijp me goed, het sluispersoneel in holland geef ik een pluim. Over het algemeen proberen ze de schippers tevreden te houden en geven ook service.

    waarom kan de Volkerak niet open??
    Waarom kan er bij de kreekrak geen sluis naar de W.schelde bij/
    Daar zou ik mijn energie insteken.

    Ook op afstand alles bedienen, heeft alleen bedieningspersoneel kosten besparing.
    Maar de extra storingen die de aannemer moet oplossen met een vette rekening elke keer dat hij op moet komen. Al is het alleen om een reset knopje in te drukken. Komt uit een ander potje. Ja zo kan ik ook alles kloppend maken!

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • hoe blij zijn we dat op de boven rijn de voorschutingen van de pasagierschepen voorbij zijn hoe lang zijn ze op de mosel bezig om dit ongedaan te maken hoe dom kan je in HOLLAND om dit voor elkaar te krijgen

    Geplaatst door: wim op
  • @ peter

    Als rijkswaterstaat mensen oren had, in plaats van ezels oren zou er heel wat kunnen verbeteren.

    Geplaatst door: zodiac op
  • @ schipperinnetje.
    U heeft gelijk, de proef is belachelijk en ook de sluismeesters zijn hier massaal van overtuigd.
    In onze democratie moeten ze echter hun mond houden over hun eigen mening.
    De hoog incompetente leiding van rijkswaterstaat
    op alle nivo’s, geeft echter hún propagandistische mening via de media en personeel mag zwijgen op straffe tiraniek gedrag van de leiding en van ontslag.
    Directie Rijkswaterstaat heeft een absolute en totale schijt aan schippers, sluismeesers en publiek en verkoopt zichzelf ondertussen als een publieksgerichte organisatie.

    Ze zieken maar voort.

    Geplaatst door: insider op
  • Peter, leeft niet in een droomwereld, nee hij werkt bij de RWS, hij praat net zo dom als dat hele zwikkie die al die plannen opzetten en realiseren.

    Geplaatst door: dorus op
  • peter:
    precies zoals je zegt RWS werkt in ploegendienst.
    Nachtdienst betaald extra, als A1 schipper krijg ik geen nachtvergoeding, en daarbij: als ik s’nachts werk zal ik overdag ook moeten werken om verloren tijd te compenseren.
    Jij werkt niet bij RWS maar ook zeker niet voor jezelf!
    Jouw baas hoeft schijnbaar niks meer dan afgesproken van jou te verwachten gezien je instelling.
    Ik wil je niet beledigen, maar verdiep je eens in de wereld van een particuliere schipper en je zal je teksten onmiddelijk aanpassen, daar ben ik van overtuigd.

    Geplaatst door: hans op
  • Tuurlijk jongens, RWS weghalen, en jullie regelen het zelf allemaal wel toch, het baggeren van de vaarwegen, bedeining en onderhoud aan de sluizen….

    Laat me niet lachen zeg, jullie kunnen samen nog niet eens een vuist maken om de crisis te lijf te gaan zonder elkaar de hersens in te slaan.
    Maar weten het wel beter als RWS……hahahaha wat een grap……..

    Geplaatst door: Peter op
  • RWS wegbezuinigen die doen toch alleen maar onnodige dingen verzinnen, uitzonderingen daargelaten.
    En dan is er geld zat om bij te bouwen.
    Peter leeft volgens mij in een droomwereld.

    Geplaatst door: Ik op
  • @Peter

    RWS denkt niet mee, RWS denkt juist tegen.
    Wat is dat nu voor flauwekul dat er geen geld voor is. Overal worden onzinnige verouderde projecten uit de grond gestampt om 3 jaar later aan te passen aan de huidige situatie. Vraag ik me toch af waar al dat geld vandaan komt.
    Het systeem wie het eerst komt wie het eerst maalt is het eerlijkste systeem en daar zal het merendeel vrede mee hebben.
    Het onderhoud kan dan mooi ‘s-nachts uitgevoerd worden als het een stuk minder druk is en de wachttijden dus aanwezig zijn.

    Geplaatst door: Martijn op
  • Als dag vaarder moet ik dan ook inkunnen plennen om tussen 6uur en 22uur te schutten!En niet het antwoord.Als je niet 24.uur beschikbaar ben opnieuw melden en achteraansluiten.

    Geplaatst door: gerrit op
  • Misschien dan toch de krammer en de volkerak maar open zetten!

    Geplaatst door: jaco op
  • Beste Peter,
    Krijgen we nu dan ook taggograaf van RWS, want om s`nachts te mogen varen moet je die hebben.( dat zou u toch moeten weten)
    en waarom geen sluizen erbij goed voor de werkgelegenheid dus ook goed voor de belasting.

    Chris.

    Geplaatst door: Chris op
  • @ C. de Vette:

    Vergeet niet dat het sluispersoneel ook gewoon in de ploegendienst, dus s’nachts werkt.
    Misschien moet een schipper er dan voor kiezen om inderdaad een keer s’nachts door te varen en overdag te slapen om de drukte te vermijden?
    Het aanpassen van de infrastructuur is gewoonweg geen optie, omdat er geen geld voor is, dus moet er geroeid worden met de riemen die er zijn.

    Er kan ook geen onderhoud plaatsvinden…….maar dan ook niet klagen als de sluizen vaker in storing vallen.
    Het is juist te prijzen dat RWS in ieder geval probeert om mee te denken met de schippers, alleen weer jammer dat jullie er zelf niet aan mee willen werken, maar wel lopen klagen….is dat niet een beetje hypocriet dan?

    En voordat iedereen begint te roepen….NEE ik werk niet bij RWS, maar ik snap niet dat ze nog proberen het naar de zin van de schippers te maken als je leest hoeveel kritiek er weer is.

    Geplaatst door: Peter op
  • Peter.
    Wat denk je ervan als ze de infrastructuur nu eens gewoon in orde houden.
    We weten dat het bij Volkerak, Terneuzen,Krammer en de Kreekrak vast gaat lopen,maar men zoekt de oplossingen niet in het aanpassen van de infrastructuur maar bij de bereidheid van de schippers om dag en nacht in de weer te zijn om op de juiste tijd op bestemming te zijn,want gepland schutten betekent alleen dat de nacht net zo druk geschut wordt als de dag,dus moet een deel van de schippers overdag gaan slapen om s’nachts een geplande schutting te halen.
    Ze moesten het kantoorpersoneel eens gaan verplichten om 4 uur s’morgens naar het werk te rijden omdat de ochtendspits anders te vol wordt,en mogelijk pas sávonds om 21.00 uur weer de rijksweg op,dan kun je een rel beleven.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Het wordt tijd dat RWS helemaal niet meer meedenkt met de Schippers, want wat ze ook proberen, ze krijgen alleen maar ladingen kritiek over zich heen.

    Gewoon onderhoud doen wanneer je wilt en laat de schippers het dan maar zelf uitzoeken, ondankbaar stelletje………

    Meedenken willen ze niet, gepland schutten wordt meteen afgeschoten, maar wel lekker jammeren op de site……

    Geplaatst door: Peter op
  • Gewoon de schuttingen op internet met aantal en wachttijd. Op tourbeurt melden vlakbij de sluis.Hou het simpel

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Kijk alleen al naar Antwerpen hoe het daar gaat. Alles op afspraak waardoor je soms uren ligt te wachten voordat je eindelijk eens aan de beurt bent, of die deur eindelijk eens dichtgaat, alleen omdat er een schip vertraagt is die dan gepland staat. Waarom kan er nooit eens iets simpels gedaan worden, wie het eerst komt, wie het eerst maalt, geen gezeik meer en het is wel zo eerlijk. Zodra er gepland gaat worden gaat het mis, niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen, een goed voorbeeld is Immingham op de Humber, daar gaat ook alles volgens planning en daar gaat het ook nooit goed. Een voorbeeld van hoe het wel kan zijn de sluiscomplexen op het kielkanaal. Terneuzen heeft er ook een handje van, schutten wanneer je gepland staat. Heb laatst een keer 9 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was en maar blijven volhouden dat het zo druk was terwijl er nauwelijks een schip voorbij kwam. Het wordt tijd dat RWS eens binnen hun eigen muren de boel gaat aanpakken ipv alleen maar naar buiten te kijken.

    Geplaatst door: Martijn op
  • gewoon de toerbeurt op een normale manier opnemen kan blijkbaar niet meer met al die technologische bulshit

    Geplaatst door: k op
  • Het was gewoon een belachelijke proef. Dit stuk is nog veel te positief geschreven. Toen we geladen uit Hansweert vertrokken ri. Krammer en een lege een schutting achter ons uit Hansweert kwam moest hij bij de Krammer achter ons schutten terwijl hij in de Witte Tonnen Vlij al voorbij kwam. En het 3 uur vantevoren aanmelden uit Dintel of Zijpe is ook belachelijk. Je weet toch nooit precies wanneer je leeg bent? Let op schippers dit is een voorloper van gepland schutten in de toekomst, wat RWS zo graag wil. Dat zal me pas discussies geven. En vereniging Schuttevaer? Die gaat de put pas weer dempen als het kalf verdronken is.

    Geplaatst door: schipperinnetje op

Reageer