Zeevrachtenmarkt: bestellingen steeds groter

De droge-bulkrederij Pan Ocean heeft over 2017 een winst van $ 125 miljoen behaald. Pan Ocean heeft 81 schepen, heeft er 123 op charter en heeft 11 schepen van 62.000 dwt en zes VLOC’s (very large ore carrier) van 325.000 dwt besteld bij werven in China. Het bestellen van heel grote droge-bulkschepen heeft kennelijk een magische aantrekkingskracht op grote rederijen.

De Griekse rederij Tsakos Group bestelde voor het eerst in jaren twee grote droge-ladingschepen van meer dan 300.000  dwt bij  een Chinese werf met opties op nog twee. De Grieken reders weten wel wat ze doen, maar het aantal heel grote schepen wordt wel groot. Bij de Chinese werf kosten de schepen circa $ 25 miljoen per stuk, een Japanse werf vroeg ruim $ 29 miljoen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: bestellingen steeds groter | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: bestellingen steeds groter

De droge-bulkrederij Pan Ocean heeft over 2017 een winst van $ 125 miljoen behaald. Pan Ocean heeft 81 schepen, heeft er 123 op charter en heeft 11 schepen van 62.000 dwt en zes VLOC’s (very large ore carrier) van 325.000 dwt besteld bij werven in China. Het bestellen van heel grote droge-bulkschepen heeft kennelijk een magische aantrekkingskracht op grote rederijen.

De Griekse rederij Tsakos Group bestelde voor het eerst in jaren twee grote droge-ladingschepen van meer dan 300.000  dwt bij  een Chinese werf met opties op nog twee. De Grieken reders weten wel wat ze doen, maar het aantal heel grote schepen wordt wel groot. Bij de Chinese werf kosten de schepen circa $ 25 miljoen per stuk, een Japanse werf vroeg ruim $ 29 miljoen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer