Dockwise Vanguard laadt constructie van 80.500 ton

Met het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Dockwise Vanguard van Boskalis-dochter Dockwise, is opnieuw een transportrecord gevestigd. Deze keer met het transport van de drijvende olieproductie-installatie FPU Likouf.

De Floating Production Unit (FPU) Likouf is een 252 meter lange en 62 meter brede tanker die is ingericht om olie uit het Moho Nord-veld, offshore Kongo, te behandelen voordat het naar de wal wordt gepompt. Het vaartuig, met aan dek een complexe productie-installatie, weegt 80.500 ton en is gebouwd op de Hyundai-werf in Ulsan, Zuid-Korea.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dockwise Vanguard laadt constructie van 80.500 ton | Schuttevaer.nl

Dockwise Vanguard laadt constructie van 80.500 ton

Met het grootste zware-ladingschip ter wereld, de Dockwise Vanguard van Boskalis-dochter Dockwise, is opnieuw een transportrecord gevestigd. Deze keer met het transport van de drijvende olieproductie-installatie FPU Likouf.

De Floating Production Unit (FPU) Likouf is een 252 meter lange en 62 meter brede tanker die is ingericht om olie uit het Moho Nord-veld, offshore Kongo, te behandelen voordat het naar de wal wordt gepompt. Het vaartuig, met aan dek een complexe productie-installatie, weegt 80.500 ton en is gebouwd op de Hyundai-werf in Ulsan, Zuid-Korea.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer