Tarieven zeetankvaart gaan dalen

De vrachten in de zeetankvaart gaan in de tweede helft van het jaar dalen. In de eerste maanden van dit jaar blijven ze nog op het huidige hoge niveau, maar een stijgende hoeveelheid scheepsruimte zorgt volgens het Britse maritieme consultantsbureau Drewry later dit jaar voor lagere tarieven.

Tarieven zeetankvaart gaan dalen

Volgens Drewry hebben de hoge verdiensten van de zeetankers in 2015 een aantal oorzaken. Zo groeide het vervoer van ruwe olie hard, was er sprake van een minimale vlootuitbreiding, steeg de vraag naar drijvende opslag naar ongekende hoogte en waren de bunkerkosten laag. Maar dat wordt in de loop van dit jaar anders. Zo groeit het ladingaanbod de komende twee jaar versneld door de levering van nieuwe tankers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tarieven zeetankvaart gaan dalen | Schuttevaer.nl

Tarieven zeetankvaart gaan dalen

De vrachten in de zeetankvaart gaan in de tweede helft van het jaar dalen. In de eerste maanden van dit jaar blijven ze nog op het huidige hoge niveau, maar een stijgende hoeveelheid scheepsruimte zorgt volgens het Britse maritieme consultantsbureau Drewry later dit jaar voor lagere tarieven.

Tarieven zeetankvaart gaan dalen

Volgens Drewry hebben de hoge verdiensten van de zeetankers in 2015 een aantal oorzaken. Zo groeide het vervoer van ruwe olie hard, was er sprake van een minimale vlootuitbreiding, steeg de vraag naar drijvende opslag naar ongekende hoogte en waren de bunkerkosten laag. Maar dat wordt in de loop van dit jaar anders. Zo groeit het ladingaanbod de komende twee jaar versneld door de levering van nieuwe tankers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer