Zeevrachtenmarkt: Containernieuwbouw gaat vrolijk door

Het grote aanbod van ijzererts tegen een lage prijs zorgde dat er genoeg kopers waren om de huren en vrachten voor de capesizers op een goed niveau te houden. De Obelix (181.433 dwt, 2011) werd gecharterd oplevering Yantai, via West-Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 18.500 per dag.

Zeevrachtenmarkt: Stijgende vrachtprijzen

Voor de panamaxen werd de markt ook iets vriendelijker, er werden tenminste meer charters afgesloten met huren van boven $ 10.000 per dag, of iets lager, maar dan met een flinke ballastbonus. Voor de supramaxen bleef de markt in mineur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Containernieuwbouw gaat vrolijk door | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Containernieuwbouw gaat vrolijk door

Het grote aanbod van ijzererts tegen een lage prijs zorgde dat er genoeg kopers waren om de huren en vrachten voor de capesizers op een goed niveau te houden. De Obelix (181.433 dwt, 2011) werd gecharterd oplevering Yantai, via West-Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 18.500 per dag.

Zeevrachtenmarkt: Stijgende vrachtprijzen

Voor de panamaxen werd de markt ook iets vriendelijker, er werden tenminste meer charters afgesloten met huren van boven $ 10.000 per dag, of iets lager, maar dan met een flinke ballastbonus. Voor de supramaxen bleef de markt in mineur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer