Zeevrachtenmarkt: Nieuwbouw drukt vrachtprijzen

In de droge-ladingmarkt hebben vooral de capesizers en panamaxen het moeilijk. Er is weinig kans dat er spoedig een blijvende verbetering komt. Voor de capesizers is de vermindering van de invoer van ijzererts door China een van de oorzaken. Daarnaast is het door het grote aantal nieuwbouw capesizers dat in de vaart komt onzeker of er op een redelijke termijn een balans komt tussen vraag en aanbod. De nieuwe schepen blijven maar komen en er gaan maar weinig schepen naar de slopers. De Anangel Dynasty (171.101 dwt, 1999) werd gecharterd oplevering Hay Point, teruglevering China voor $ 22.500 per dag plus een ballastbonus van $ 550.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Nieuwbouw drukt vrachtprijzen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Nieuwbouw drukt vrachtprijzen

In de droge-ladingmarkt hebben vooral de capesizers en panamaxen het moeilijk. Er is weinig kans dat er spoedig een blijvende verbetering komt. Voor de capesizers is de vermindering van de invoer van ijzererts door China een van de oorzaken. Daarnaast is het door het grote aantal nieuwbouw capesizers dat in de vaart komt onzeker of er op een redelijke termijn een balans komt tussen vraag en aanbod. De nieuwe schepen blijven maar komen en er gaan maar weinig schepen naar de slopers. De Anangel Dynasty (171.101 dwt, 1999) werd gecharterd oplevering Hay Point, teruglevering China voor $ 22.500 per dag plus een ballastbonus van $ 550.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer