Zeevrachtenmarkt: Reders optimistisch voor 2017

De droge-bulkreders zijn in meerderheid optimistisch over de markt in 2017. Zij baseren dit onder meer op de verwachting dat er meer graan en kolen zullen worden vervoerd. West-Europa doet zijn best het gebruik van kolen terug te dringen, maar landen als India en China zijn grote importeurs van zowel kolen als ijzererts. China neemt wel maatregelen om luchtverontreiniging tegen te gaan, maar heeft nog steeds veel kolen nodig.

Zeevrachtenmarkt: Reders optimistisch voor 2017

De Braziliaanse mijnbouwer Vale opende een nieuwe ijzerertsmijn waarvan de winningskosten beduidend lager zijn dan van de andere mijnen. Vale hoopt daarmee concurrerend te blijven op de Aziatische markten. Als het lukt, is het goed nieuws voor vooral de capesizers, veel zeemijlen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Reders optimistisch voor 2017 | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Reders optimistisch voor 2017

De droge-bulkreders zijn in meerderheid optimistisch over de markt in 2017. Zij baseren dit onder meer op de verwachting dat er meer graan en kolen zullen worden vervoerd. West-Europa doet zijn best het gebruik van kolen terug te dringen, maar landen als India en China zijn grote importeurs van zowel kolen als ijzererts. China neemt wel maatregelen om luchtverontreiniging tegen te gaan, maar heeft nog steeds veel kolen nodig.

Zeevrachtenmarkt: Reders optimistisch voor 2017

De Braziliaanse mijnbouwer Vale opende een nieuwe ijzerertsmijn waarvan de winningskosten beduidend lager zijn dan van de andere mijnen. Vale hoopt daarmee concurrerend te blijven op de Aziatische markten. Als het lukt, is het goed nieuws voor vooral de capesizers, veel zeemijlen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer