Tanker Viraya loopt lekker

Scheepswerf ’t Ambacht in Hendrik Ido Ambacht heeft onlangs het mts Viraya (135 x 11,45 meter, 5320 kubieke meter, 4290 ton) afgebouwd voor Fré Molegraaf, Dennis Mandemaker en kapitein Danny Drenth.

Viraya

De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 motoren van 1598 pk elk. Het casco van het door Lloyds Register gekeurde schip is gebouwd in Turkije. De Viraya vaart momenteel vooral in het ARA-gebied.
De Viraya beschikt over 14 ladingtanks ‘We hebben een semi dubbel laad-lossysteem, dat is een systeem met twee laad-losleidingen en één dampretourleiding’, zegt Danny Drenth.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tanker Viraya loopt lekker | Schuttevaer.nl

Tanker Viraya loopt lekker

Scheepswerf ’t Ambacht in Hendrik Ido Ambacht heeft onlangs het mts Viraya (135 x 11,45 meter, 5320 kubieke meter, 4290 ton) afgebouwd voor Fré Molegraaf, Dennis Mandemaker en kapitein Danny Drenth.

Viraya

De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 motoren van 1598 pk elk. Het casco van het door Lloyds Register gekeurde schip is gebouwd in Turkije. De Viraya vaart momenteel vooral in het ARA-gebied.
De Viraya beschikt over 14 ladingtanks ‘We hebben een semi dubbel laad-lossysteem, dat is een systeem met twee laad-losleidingen en één dampretourleiding’, zegt Danny Drenth.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer