Meer werk in alle tonnages

Schippers klagen steen en been over de hoge gasolieprijs. ‘Ik betaalde donderdag 690 euro’, zegt een schipper verontwaardigd. Toch is een hoge olieprijs uiteindelijk in het voordeel van de binnenvaart. Vrachtwagens verbruiken immers relatief veel meer brandstof. ‘En dat merk je’, zegt een panellid. ‘Er is binnenlands een hoop meer werk in alle tonnages. Ook nieuw werk, dat we voorheen nooit hadden en dat is natuurlijk een goede zaak.’

Er is weer onderhandelingsruimte over de vrachten. Het aanbod is aangetrokken en volgens de schippers is er meer werk dan schepen. ‘Mijn reis was te snel rond’, meldt een schipper. Een ander meldt dat ‘bevrachters de hand op de knip houden’. Over het algemeen is men tevreden en dat is de laatste weken wel anders geweest.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Meer werk in alle tonnages | Schuttevaer.nl

Meer werk in alle tonnages

Schippers klagen steen en been over de hoge gasolieprijs. ‘Ik betaalde donderdag 690 euro’, zegt een schipper verontwaardigd. Toch is een hoge olieprijs uiteindelijk in het voordeel van de binnenvaart. Vrachtwagens verbruiken immers relatief veel meer brandstof. ‘En dat merk je’, zegt een panellid. ‘Er is binnenlands een hoop meer werk in alle tonnages. Ook nieuw werk, dat we voorheen nooit hadden en dat is natuurlijk een goede zaak.’

Er is weer onderhandelingsruimte over de vrachten. Het aanbod is aangetrokken en volgens de schippers is er meer werk dan schepen. ‘Mijn reis was te snel rond’, meldt een schipper. Een ander meldt dat ‘bevrachters de hand op de knip houden’. Over het algemeen is men tevreden en dat is de laatste weken wel anders geweest.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer