HITT bouwt begeleiding Ho Chi Minh en Barcelona

Grote opdrachten voor technische dienstverlener HITT. Het bedrijf gaat de haven van Ho Chi Minh voorzien van een begeleidingssysteem voor het scheepvaartverkeer (VTMIS) terwijl dochteronderneming Klein Systems Group de haven van Barcelona uitrust met een Port Management Information System.

Het Vessel Traffic Management and Information System (VTMIS) voor de haven van Ho Chi Minh behelst de implementatie van een soortgelijk verkeerssysteem als in de Rotterdamse haven wordt gebruikt. Radars, AIS, camera’s en een geïntegreerd informatiesysteem dat door alle havendiensten kan worden gebruikt. Zodra een schip zijn ETA doorgeeft weet de loodsdienst waar hij op welk tijdstip moet zijn, de sleepdienst weet of ze schepen moet laten uitrukken en de havenmeester ziet gelijk dat er verkeer aan komt waar hij rekening mee dient te houden. Een geoliede machine, dat is het idee. Ook klanten en vervoerders kunnen via internet op het systeem inloggen om verkeersinformatie als ETA en ETD te achterhalen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

HITT bouwt begeleiding Ho Chi Minh en Barcelona | Schuttevaer.nl

HITT bouwt begeleiding Ho Chi Minh en Barcelona

Grote opdrachten voor technische dienstverlener HITT. Het bedrijf gaat de haven van Ho Chi Minh voorzien van een begeleidingssysteem voor het scheepvaartverkeer (VTMIS) terwijl dochteronderneming Klein Systems Group de haven van Barcelona uitrust met een Port Management Information System.

Het Vessel Traffic Management and Information System (VTMIS) voor de haven van Ho Chi Minh behelst de implementatie van een soortgelijk verkeerssysteem als in de Rotterdamse haven wordt gebruikt. Radars, AIS, camera’s en een geïntegreerd informatiesysteem dat door alle havendiensten kan worden gebruikt. Zodra een schip zijn ETA doorgeeft weet de loodsdienst waar hij op welk tijdstip moet zijn, de sleepdienst weet of ze schepen moet laten uitrukken en de havenmeester ziet gelijk dat er verkeer aan komt waar hij rekening mee dient te houden. Een geoliede machine, dat is het idee. Ook klanten en vervoerders kunnen via internet op het systeem inloggen om verkeersinformatie als ETA en ETD te achterhalen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer