Maritieme tak zelfstandig verder

Er zijn twee belangrijke gebeurtenissen dit jaar voor Louis Nagel in Nijmegen. Het bedrijf – opgericht in 1873 – is vijftig jaar importeur van John Deere.

Maritieme tak zelfstandig verder

Daarnaast is de afdelingmaritiem een zelfstandige dochter geworden op 1 januari als Nagel  Power SystemsBV. Verkoopleider Ed Hes ziet het als een gevolg van de goede resultaten van deafdeling binnen Louis Nagel.

‘Het was een geweldigjaar waarin de omzet van de afdeling motoren pluste met 44 procent en hetaantal verkochte motoren met 35 procent. Dergelijke cijfers zijn van toepassingop zowel scheeps- als industriemotoren. Het succes in de binnenvaart is toe teschrijven aan de activiteiten van de dealers Dolderman, Brinkmann en Pasman.Ere wie ere toekomt. Wij vieren in 2008 het vijftigjarig jubileum van hetimporteurschap met onder meer een reis met landbouw-, tuin en park- enmotorendealers naar Oostenrijk.’

John Deere  scheepsmotorenzijn er in de vermogensrange van 80 pk tot 600 pk in vier bouwgrootten.Kenmerkend is dat de motoren een laag profiel hebben en strak zijn afgewerkt;ze hebben vrijwel geen buiten de motor omlopende koelvloeistofleidingen. In destandaard uitvoering zijn de motoren voorzien van een warmtewisselaar,buitenwaterpomp en een nat uitlaatspruitstuk. Behalve van de 6068SFM is vanalle modellen een uitvoering met kielkoeling beschikbaar.

John Deere kwam in 2007met een compleet nieuwe lijn industriemotoren voor generatorsets die voldoenaan CCR2  en is daarmee opnieuw eenbelangrijke leverancier voor de binnenvaart. Verder komt de leverancier metnieuwe motoren voor scheepsvoortstuwing. ‘Hier gaat het om motoren met een zeewatergekoeldenakoeler. We richten ons met deze uitbreiding vooral op de markt voorrecreatievaartuigen en vermogens tot 455 kW.

CO2 zie ik persoonlijkals de grootste door de mens te beïnvloeden bedreiging voor het wereldmilieu.Er is voorlopig geen zicht op internationale wetgeving die de uitstoot vanindustrie- en scheepsmotoren aan banden legt. John Deere verwacht dit nieteerder dan in de periode 2015-2020. Tot die tijd hebben roet en NOx deprioriteit. Of een emissierechtensysteem resultaten zal geven weet ik niet.’(JCK)

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Maritieme tak zelfstandig verder | Schuttevaer.nl

Maritieme tak zelfstandig verder

Er zijn twee belangrijke gebeurtenissen dit jaar voor Louis Nagel in Nijmegen. Het bedrijf – opgericht in 1873 – is vijftig jaar importeur van John Deere.

Maritieme tak zelfstandig verder

Daarnaast is de afdelingmaritiem een zelfstandige dochter geworden op 1 januari als Nagel  Power SystemsBV. Verkoopleider Ed Hes ziet het als een gevolg van de goede resultaten van deafdeling binnen Louis Nagel.

‘Het was een geweldigjaar waarin de omzet van de afdeling motoren pluste met 44 procent en hetaantal verkochte motoren met 35 procent. Dergelijke cijfers zijn van toepassingop zowel scheeps- als industriemotoren. Het succes in de binnenvaart is toe teschrijven aan de activiteiten van de dealers Dolderman, Brinkmann en Pasman.Ere wie ere toekomt. Wij vieren in 2008 het vijftigjarig jubileum van hetimporteurschap met onder meer een reis met landbouw-, tuin en park- enmotorendealers naar Oostenrijk.’

John Deere  scheepsmotorenzijn er in de vermogensrange van 80 pk tot 600 pk in vier bouwgrootten.Kenmerkend is dat de motoren een laag profiel hebben en strak zijn afgewerkt;ze hebben vrijwel geen buiten de motor omlopende koelvloeistofleidingen. In destandaard uitvoering zijn de motoren voorzien van een warmtewisselaar,buitenwaterpomp en een nat uitlaatspruitstuk. Behalve van de 6068SFM is vanalle modellen een uitvoering met kielkoeling beschikbaar.

John Deere kwam in 2007met een compleet nieuwe lijn industriemotoren voor generatorsets die voldoenaan CCR2  en is daarmee opnieuw eenbelangrijke leverancier voor de binnenvaart. Verder komt de leverancier metnieuwe motoren voor scheepsvoortstuwing. ‘Hier gaat het om motoren met een zeewatergekoeldenakoeler. We richten ons met deze uitbreiding vooral op de markt voorrecreatievaartuigen en vermogens tot 455 kW.

CO2 zie ik persoonlijkals de grootste door de mens te beïnvloeden bedreiging voor het wereldmilieu.Er is voorlopig geen zicht op internationale wetgeving die de uitstoot vanindustrie- en scheepsmotoren aan banden legt. John Deere verwacht dit nieteerder dan in de periode 2015-2020. Tot die tijd hebben roet en NOx deprioriteit. Of een emissierechtensysteem resultaten zal geven weet ik niet.’(JCK)

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer