‘Ligplaatsengebrek slecht voor veiligheid\’

Kantoor Binnenvaart is het gebrek aan ligplaatsen langs de Rijn meer dan zat en heeft een werkgroep ingesteld, die de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer gaat helpen.

Volgens ONS-voorzitter Erik van Toor komt de veiligheid ernstig in het gedrang nu de binnenschippers niet meer kunnen voldoen aan de wettelijke rusttijden. ‘En het is altijd nuttig er nogmaals op te wijzen dat schepen worden bemand door mensen. Die willen net als iedereen het recht hebben om aan de wal te gaan.’
‘Het gebrek aan ligplaatsen begint de scheepvaart flink op te breken’, stelt Van Toor in de nieuwe uitgave van Magazine Binnenvaart. ‘De Duitsers bagatelliseren de problematiek. Achter de schermen heeft veel overleg plaatsgehad tussen binnenvaartvertegenwoordigers en Duitse overheden, maar behalve enkele mooie beloften zit er weinig schot in de zaak. Daarom heeft Kantoor Binnenvaart een werkgroep ingesteld, die in kaart heeft gebracht waar de knelpunten zitten en waar eventueel overnachtingshavens moeten komen. Dat is een behoorlijk lange lijst geworden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

‘Ligplaatsengebrek slecht voor veiligheid\’ | Schuttevaer.nl

‘Ligplaatsengebrek slecht voor veiligheid\’

Kantoor Binnenvaart is het gebrek aan ligplaatsen langs de Rijn meer dan zat en heeft een werkgroep ingesteld, die de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer gaat helpen.

Volgens ONS-voorzitter Erik van Toor komt de veiligheid ernstig in het gedrang nu de binnenschippers niet meer kunnen voldoen aan de wettelijke rusttijden. ‘En het is altijd nuttig er nogmaals op te wijzen dat schepen worden bemand door mensen. Die willen net als iedereen het recht hebben om aan de wal te gaan.’
‘Het gebrek aan ligplaatsen begint de scheepvaart flink op te breken’, stelt Van Toor in de nieuwe uitgave van Magazine Binnenvaart. ‘De Duitsers bagatelliseren de problematiek. Achter de schermen heeft veel overleg plaatsgehad tussen binnenvaartvertegenwoordigers en Duitse overheden, maar behalve enkele mooie beloften zit er weinig schot in de zaak. Daarom heeft Kantoor Binnenvaart een werkgroep ingesteld, die in kaart heeft gebracht waar de knelpunten zitten en waar eventueel overnachtingshavens moeten komen. Dat is een behoorlijk lange lijst geworden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer