IMO wil zeetankers verplicht inert

De International Maritime Organization (IMO) volgt vrijwel zeker het voorstel van haar Sub-Committee on Fire Protection, dat het inerten (met stikstof vullen) van ladingtanks verplicht aan boord van alle zeegaande olie- en chemicaliëntankers. Bij schip/schip transfers van een zeetanker naar een binnenvaartanker, zou ook het binnenvaartschip inert moeten zijn.

Door Hans Heynen
Het voorstel is begin dit jaar ingediend door de International Chamber of Shipping (ICS) en de International Parcel Tankers Association (IPTA).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IMO wil zeetankers verplicht inert | Schuttevaer.nl

IMO wil zeetankers verplicht inert

De International Maritime Organization (IMO) volgt vrijwel zeker het voorstel van haar Sub-Committee on Fire Protection, dat het inerten (met stikstof vullen) van ladingtanks verplicht aan boord van alle zeegaande olie- en chemicaliëntankers. Bij schip/schip transfers van een zeetanker naar een binnenvaartanker, zou ook het binnenvaartschip inert moeten zijn.

Door Hans Heynen
Het voorstel is begin dit jaar ingediend door de International Chamber of Shipping (ICS) en de International Parcel Tankers Association (IPTA).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer