Doorbraak forceren

Europese modal shift komt niet van de grond

Er moet een Europees modal shift-kantoor komen om een doorbraak te forceren voor de binnenvaart. Meer vervoer over water is een van de speerpunten voor verduurzaming van Europa. Maar de gewenste modal shift blijft uit. Het wegvervoer blijft maar groeien. De Europese Binnenvaart Unie (EBU) en de Europese Schippers Organisatie (ESO) in Brussel willen een actieplan.

Europese modal shift
Momenteel belemmert een aantal barrières de toename van het aandeel van de binnenvaart. Zoals Europese regels en achterstallig onderhoud aan de vaarwegen. Foto Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Europese modal shift komt niet van de grond | Schuttevaer.nl
Doorbraak forceren

Europese modal shift komt niet van de grond

Er moet een Europees modal shift-kantoor komen om een doorbraak te forceren voor de binnenvaart. Meer vervoer over water is een van de speerpunten voor verduurzaming van Europa. Maar de gewenste modal shift blijft uit. Het wegvervoer blijft maar groeien. De Europese Binnenvaart Unie (EBU) en de Europese Schippers Organisatie (ESO) in Brussel willen een actieplan.

Europese modal shift
Momenteel belemmert een aantal barrières de toename van het aandeel van de binnenvaart. Zoals Europese regels en achterstallig onderhoud aan de vaarwegen. Foto Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer