Stuurhuis vernield op Rhein-Hernekanaal

Een leeg motorvrachtschip is dinsdag 9 oktober om 12.10 uur met het stuurhuis tegen de onderkant van de spoorbrug bij Herne (km 32,24) op het Rhein-Hernekanaal gevaren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Hallo Jozef Hompus,

    Ik zoek contact met je…of weet iemand anders het?

    Willem Bos (Gamel, Delft)

    mailadres: Bosvariant@kpnmail.nl

    willem bos
    26-07-2014 op 22:53

    Geplaatst door: willem bos op
  • he jozef hompus waar is jou mooie rode golf gebleven? volgens mij was die ook te hoog. wegblijven daar. groeten spion

    Geplaatst door: spion op
  • Stak er toch weer een brug over.
    Ik stel voor alle bruggen weg te halen want de schippers van tegenwoordig zien ze toch niet liggen. Ik heb veel op de WDK gevaren maar heb nooit een brug geraakt.
    Het is gewoon een kwestie van opletten.
    Een goede tip lijkt mij donder de TV en de GSM eens overboord dan worden er veel minder bruggen geraakt.

    Geplaatst door: G de Vries Ambulant op
  • @ kees
    Ik ga en wil niet ingaan op dit of ander specifieke geval. Waar ik wel op inga is dat een stuurhut niet zomaar aan een brug blijft plakken. In feite ben je zodanig hoog dat er risico’s zijn. Risico’s die bewust genomen worden en/ of om wat voor reden dan ook aan de aandacht ontsnappen.
    Nee geen verwijt naar iemand toe, we zijn allemaal wel eens afgeleid.

    En noem het gezeik of wat je wil het is en blijft in 99,9% van de gevallen een persoonlijke fout, wat onderzoek ook uitwijst.

    Daarop wijzen en verwijzen naar de bekendmakingen betreffend de hoogtes voorkomt wellicht dat we straks opgezadeld worden met nieuwe en dwingende maatregelen en/ of beperkingen waar niemand op zit te wachten.

    Geplaatst door: Peter op
  • Peter hou eens op te zeuren over die hoogtes van elwis. Deze mensen varen al jaren met reagips van het kanaal naar Neuss. Die zullen wel weten hoe hoog de bruggen zijn. En die hoogten zijn bij oberste en understebetriebswasserstand en er staatniet hoog de schleusungswellen zijn waar voor wordt gewaarschuwd.

    Geplaatst door: Kees op
  • @ Jozef
    een Gok.
    De toenemende druk om onder huidige omstandigheden te presteren. En die zelfde druk die paradoxaal genoeg het concentratie vermogen aantast die je juist weer bovengemiddeld nodig hebt als je onder beperkende omstandigheden moet manoeuvreren.

    Geplaatst door: Peter op
  • Drie stuurhutten in een week: Neckar Teltowkanal en hier, alles mensen met grote ervaring, waaraan ligt het?

    Geplaatst door: jozef hompus emanuel iv op
  • @ Jaco
    Zonder oordeel des persoons, maar als je aan een brug blijft hangen ben je gewoon te hoog en dan heb je met al je ervaring gewoon vette pech.
    Elwis is denk ik de moeite waard om te raadplegen, zeker als het krap aan wordt.

    Peter

    Geplaatst door: Peter op
  • De beste stuurlui staan nog altijd aan wal, deze mensen treft geen schuld, die weten Echt wel wat ze doen, hebben meer ervaring als degenen die negatief reageren.

    Geplaatst door: jaco op
  • gaan we weer,tsoenami van de sluis.slap hoor. ONKUNDE!!!

    Geplaatst door: edgar op
  • voor de des betreffende brug wordt een hoogte opgegeven van tenminste 4,24 en ten hoogste 4,69

    Doe ermee wat je goed dunk.

    Geplaatst door: Peter op
  • als ik 20,30,40 jaar op de rijn vaar is dat dan een garantie dat er niks fout kan gaan nee ,wat een gezeur van sommige mensen alsof die altijd foutloos door het leven gaan

    Geplaatst door: p op
  • Deze mensen varen al jaren vast op het kanaal die zullen het wel weten.
    Maar als Herne-ost afschut en bij Wanne-Eichel het gemaal opstart kan je op een ongustige moment een translatie-golf krijgen van wel een halve meter.

    Geplaatst door: kees op
  • Even op elwis kijken en daar staan alle brug hoogtes op, de laagste en de hoogste doorvaart.
    Keer op keer zie ik helaas schepen die te hoog het kanaal inkomen in de hoop dat de hoogst mogelijke doorvaar beschikbaar is, en dan omstaan er vervelende situaties die soms leiden tot vervelende gevolgen. Jammer, het is zo makkelijk te voorkomen.

    Geplaatst door: Peter op
  • ja, dat is nog een oud brugje van max 4.70 he en al de rest wat hoger. Oeps niet opgelet, staat zelfs een bord voor van lage brug en er hangt nog een rood witte band aan!!!.
    en mr HAGENS. zeker de flow als de sluis afloopt.
    ligt amper 1 km BOVEN DE SLUIS. dus de flow van HERNE zeker en dan aan julia nog 30 cm omhoog komen??????????????
    maak een ander wijs.

    Geplaatst door: j op
  • Hallo, wel eens gehoord dat als de sluis leegloopt het water in het kanaal loopt, als jij op dat moment de pech hebt onder de brug te zitten ben je de klos, overigens spreek ik uit ervaring, precies wat familie van Drongelen zegt, alleen ik had het geluk dat de pet van de stuurhut een beetje beschadigde.
    Nou ja gelukkig geen persoonlijk letsel, en alleen de minder slimme onder ons schreeuwen dat dit hun noot gebeurd.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Wel, minder hard aan komen varen alvorens je voor de brug gaat liggen drijven natuurlijk… want het enige dat je daar omhoog doet komen is je hekgolf!!

    Geplaatst door: Hallo! op
  • we zijn zelf de opvarenden van het schip en hebben zelf gelukkig geen letsel en als we voor de brug drijven en we kunnen er ruimschoots onderdoor en als we er onder zitten komt het water zomaar 30 cm op vertel dan maar eens wat we hier aan moeten doen

    Geplaatst door: van drongelen op
  • dagelijks verbaas ik mij er over, dat veel schippers niet weten hoe hoog hun schip is, ja dan word het moeilijk.

    Geplaatst door: Theun op
  • Ik hoop een keer een artikel over jou te lezen waar we jou lekker mee kunnen afzeiken!!!
    Wat een smakeloze opmerking, gezien de leeftijd hebben deze mensen al een hoop ervaring. Gelukkig geen persoonlijk letsel, maar de schrik zal nog wel even blijven.

    Geplaatst door: Johan op
  • is het weer eens prijs? schip te hoog :wegblijven. De folders van Schleuse Meiderich niet gelezen zeker!

    Geplaatst door: jozef hompus emanuel iv op

Reageer

Stuurhuis vernield op Rhein-Hernekanaal | Schuttevaer.nl

Stuurhuis vernield op Rhein-Hernekanaal

Een leeg motorvrachtschip is dinsdag 9 oktober om 12.10 uur met het stuurhuis tegen de onderkant van de spoorbrug bij Herne (km 32,24) op het Rhein-Hernekanaal gevaren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Hallo Jozef Hompus,

    Ik zoek contact met je…of weet iemand anders het?

    Willem Bos (Gamel, Delft)

    mailadres: Bosvariant@kpnmail.nl

    willem bos
    26-07-2014 op 22:53

    Geplaatst door: willem bos op
  • he jozef hompus waar is jou mooie rode golf gebleven? volgens mij was die ook te hoog. wegblijven daar. groeten spion

    Geplaatst door: spion op
  • Stak er toch weer een brug over.
    Ik stel voor alle bruggen weg te halen want de schippers van tegenwoordig zien ze toch niet liggen. Ik heb veel op de WDK gevaren maar heb nooit een brug geraakt.
    Het is gewoon een kwestie van opletten.
    Een goede tip lijkt mij donder de TV en de GSM eens overboord dan worden er veel minder bruggen geraakt.

    Geplaatst door: G de Vries Ambulant op
  • @ kees
    Ik ga en wil niet ingaan op dit of ander specifieke geval. Waar ik wel op inga is dat een stuurhut niet zomaar aan een brug blijft plakken. In feite ben je zodanig hoog dat er risico’s zijn. Risico’s die bewust genomen worden en/ of om wat voor reden dan ook aan de aandacht ontsnappen.
    Nee geen verwijt naar iemand toe, we zijn allemaal wel eens afgeleid.

    En noem het gezeik of wat je wil het is en blijft in 99,9% van de gevallen een persoonlijke fout, wat onderzoek ook uitwijst.

    Daarop wijzen en verwijzen naar de bekendmakingen betreffend de hoogtes voorkomt wellicht dat we straks opgezadeld worden met nieuwe en dwingende maatregelen en/ of beperkingen waar niemand op zit te wachten.

    Geplaatst door: Peter op
  • Peter hou eens op te zeuren over die hoogtes van elwis. Deze mensen varen al jaren met reagips van het kanaal naar Neuss. Die zullen wel weten hoe hoog de bruggen zijn. En die hoogten zijn bij oberste en understebetriebswasserstand en er staatniet hoog de schleusungswellen zijn waar voor wordt gewaarschuwd.

    Geplaatst door: Kees op
  • @ Jozef
    een Gok.
    De toenemende druk om onder huidige omstandigheden te presteren. En die zelfde druk die paradoxaal genoeg het concentratie vermogen aantast die je juist weer bovengemiddeld nodig hebt als je onder beperkende omstandigheden moet manoeuvreren.

    Geplaatst door: Peter op
  • Drie stuurhutten in een week: Neckar Teltowkanal en hier, alles mensen met grote ervaring, waaraan ligt het?

    Geplaatst door: jozef hompus emanuel iv op
  • @ Jaco
    Zonder oordeel des persoons, maar als je aan een brug blijft hangen ben je gewoon te hoog en dan heb je met al je ervaring gewoon vette pech.
    Elwis is denk ik de moeite waard om te raadplegen, zeker als het krap aan wordt.

    Peter

    Geplaatst door: Peter op
  • De beste stuurlui staan nog altijd aan wal, deze mensen treft geen schuld, die weten Echt wel wat ze doen, hebben meer ervaring als degenen die negatief reageren.

    Geplaatst door: jaco op
  • gaan we weer,tsoenami van de sluis.slap hoor. ONKUNDE!!!

    Geplaatst door: edgar op
  • voor de des betreffende brug wordt een hoogte opgegeven van tenminste 4,24 en ten hoogste 4,69

    Doe ermee wat je goed dunk.

    Geplaatst door: Peter op
  • als ik 20,30,40 jaar op de rijn vaar is dat dan een garantie dat er niks fout kan gaan nee ,wat een gezeur van sommige mensen alsof die altijd foutloos door het leven gaan

    Geplaatst door: p op
  • Deze mensen varen al jaren vast op het kanaal die zullen het wel weten.
    Maar als Herne-ost afschut en bij Wanne-Eichel het gemaal opstart kan je op een ongustige moment een translatie-golf krijgen van wel een halve meter.

    Geplaatst door: kees op
  • Even op elwis kijken en daar staan alle brug hoogtes op, de laagste en de hoogste doorvaart.
    Keer op keer zie ik helaas schepen die te hoog het kanaal inkomen in de hoop dat de hoogst mogelijke doorvaar beschikbaar is, en dan omstaan er vervelende situaties die soms leiden tot vervelende gevolgen. Jammer, het is zo makkelijk te voorkomen.

    Geplaatst door: Peter op
  • ja, dat is nog een oud brugje van max 4.70 he en al de rest wat hoger. Oeps niet opgelet, staat zelfs een bord voor van lage brug en er hangt nog een rood witte band aan!!!.
    en mr HAGENS. zeker de flow als de sluis afloopt.
    ligt amper 1 km BOVEN DE SLUIS. dus de flow van HERNE zeker en dan aan julia nog 30 cm omhoog komen??????????????
    maak een ander wijs.

    Geplaatst door: j op
  • Hallo, wel eens gehoord dat als de sluis leegloopt het water in het kanaal loopt, als jij op dat moment de pech hebt onder de brug te zitten ben je de klos, overigens spreek ik uit ervaring, precies wat familie van Drongelen zegt, alleen ik had het geluk dat de pet van de stuurhut een beetje beschadigde.
    Nou ja gelukkig geen persoonlijk letsel, en alleen de minder slimme onder ons schreeuwen dat dit hun noot gebeurd.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Wel, minder hard aan komen varen alvorens je voor de brug gaat liggen drijven natuurlijk… want het enige dat je daar omhoog doet komen is je hekgolf!!

    Geplaatst door: Hallo! op
  • we zijn zelf de opvarenden van het schip en hebben zelf gelukkig geen letsel en als we voor de brug drijven en we kunnen er ruimschoots onderdoor en als we er onder zitten komt het water zomaar 30 cm op vertel dan maar eens wat we hier aan moeten doen

    Geplaatst door: van drongelen op
  • dagelijks verbaas ik mij er over, dat veel schippers niet weten hoe hoog hun schip is, ja dan word het moeilijk.

    Geplaatst door: Theun op
  • Ik hoop een keer een artikel over jou te lezen waar we jou lekker mee kunnen afzeiken!!!
    Wat een smakeloze opmerking, gezien de leeftijd hebben deze mensen al een hoop ervaring. Gelukkig geen persoonlijk letsel, maar de schrik zal nog wel even blijven.

    Geplaatst door: Johan op
  • is het weer eens prijs? schip te hoog :wegblijven. De folders van Schleuse Meiderich niet gelezen zeker!

    Geplaatst door: jozef hompus emanuel iv op

Reageer