Vrijspraak voor baggerbedrijf

Bij baggerbedrijf De Boer was men onaangenaam verrast door het proces-verbaal van de Zeeuwse waterpolitie. De baggeraar zou zich niet houden aan de vaar- en rusttijden. Dit leidde tot een gang naar de rechter, maar alles viel uiteindelijk op zijn plaats. Het baggerbedrijf uit Sliedrecht werd vrijgesproken.

De baggeraar voerde eind januari vorig jaar het reguliere onderhoud uit in de Sloehaven van Vlissingen toen de waterpolitie aan boord kwam voor een inspectie. Volgens de woordvoerder van het baggerbedrijf vond er een stevige discussie plaats met de agenten. Er werd verteld dat er op een bepaalde manier wordt gewerkt. ‘Daar had men geen oog voor. Het schip vaart namelijk continu, 24 uur per dag. De hele bemanning wordt na 12 uur afgelost. Ze worden ondergebracht in een hotel en vervangen door nieuwe mensen. Dat wordt in het vaartijdenboek vermeld’, zei hij op zitting.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vrijspraak voor baggerbedrijf | Schuttevaer.nl

Vrijspraak voor baggerbedrijf

Bij baggerbedrijf De Boer was men onaangenaam verrast door het proces-verbaal van de Zeeuwse waterpolitie. De baggeraar zou zich niet houden aan de vaar- en rusttijden. Dit leidde tot een gang naar de rechter, maar alles viel uiteindelijk op zijn plaats. Het baggerbedrijf uit Sliedrecht werd vrijgesproken.

De baggeraar voerde eind januari vorig jaar het reguliere onderhoud uit in de Sloehaven van Vlissingen toen de waterpolitie aan boord kwam voor een inspectie. Volgens de woordvoerder van het baggerbedrijf vond er een stevige discussie plaats met de agenten. Er werd verteld dat er op een bepaalde manier wordt gewerkt. ‘Daar had men geen oog voor. Het schip vaart namelijk continu, 24 uur per dag. De hele bemanning wordt na 12 uur afgelost. Ze worden ondergebracht in een hotel en vervangen door nieuwe mensen. Dat wordt in het vaartijdenboek vermeld’, zei hij op zitting.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer