Naar Brazilië met die handel

Concordia Shipping in Werkendam brengt twee nieuwe binnenvaartcasco’s (135 x 14,20 meter) op een afzinkbare ponton naar Brazilië. Bedoeling is de droge-ladingcasco’s daar af te bouwen en te verkopen voor inzet als containerschip op de rivier de Amazone.

Door Hans Heynen
‘Het is een proefproject’, zegt Chris Kornet van Concordia Shipping. ‘We hebben de casco’s van de week gekocht en gaan ze meteen exporteren.’ Een van de casco’s lag al een jaar op een koper te wachten, het andere ongeveer zes weken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Wat zijn die NL Particuliere schippers toch zeikerds,Boeren en Schippers die klagen het eerst.
    En ze hebben het zo goed vergeleken met mensen die aan de wal werken.Ik hoop dat ze allemaal naar Brazilie vertrekken ga daar lekker zeiken,
    als je daar zeikt in het water wordt je opgevreten
    door Pirhanjas,die akelige kleine visjes

    Dik Pils.

    Geplaatst door: Dik Pils op
  • mooi innitiatief alleen vraag ik me af wie die 50% invoerrechten daar gaat financieren.
    Als je je daar wilt vestiggen zal je daar de financiering moeten zien rond te breien want de bank in nederland zal wel niet zo makkelijk meewerken want ze zijn dan de grip op het onderpand (schip)kwijt.
    En dan de ondernemers die dit willen gaan doen hebben weer een nieuwe strohalm waar ze zich aan gaan vastklampen net zoals vele collega’s dat hebben gedaan met de eubo.
    maar aan hen die de sprong gaan wagen veel succes

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Nog een duwboot nodig
    zet maar op het ponton
    En voor die het lezen,vraag gewoon wat je nodig hebt allemaal,dan betalen de bevrachters,sleepagent enz niet bang zijn DOEN

    Geplaatst door: duwertje op
  • Er hoeven geen ccr2 motoren in.
    Hier in Europa maakt iedereen zich druk om het milieu terwijl ze het daar gewoon allemaal kapt maken en Concordia helt rustig mee want is weer wat meer winst.
    Als ze echt goed bezig wilden zijn gooi er dan vriendelijkere motoren in, al is het alleen maar voor de mensen daar en om een statement te maken.

    Geplaatst door: Milieufreak op
  • nog een paar van die staatsgarantieondernemers mee met de de bank die met u meedenkt en in no time is hzt daar ook naar de kl….

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • ja maar fred daar komt echt geen mooi van wijk hut op hoor. er zullen wel wat bamboetakjes aan elkaar geknoopt worden en een paar golfplaten en hoppa je hebt een stuurhut die mooi meegeeft als er een container tegen aan komt. ik denk dat als die schepen afgebouwd zijn dat ze niet meer om aan te zien zijn. maar ja lekker belangrijk, weg is weg.

    Geplaatst door: kleine schipper op
  • waarom gaan er niet gelijk wat ondernemers mee ? dan word daar ook gelijk een beetje op uitgedunt en misschien kunnen ze daar wat geld verdienen.
    alleen denk ik dat het een beetje dom is om de stuurhut vast te zetten en niet op en neer te laten gaan of je moet de brug ver genoeg van de ladingzone zetten anders sneuvelt er geheid een stuurhut..

    Geplaatst door: Fred op
  • Dat er schepen verkocht gaan worden naar Brazilië heeft niks te maken met de over capaciteit die nu in Europa aanwezig is ! Het is gewoon handel waar geld mee verdiend gaat worden . Persoonlijk vind ik dat daar niks mee mis is ! Wat wel verkeerd word geïnterpreteerd is dat de makelaars schuldig zijn aan de over capaciteit die nu aanwezig is . Dit is niet waar de schippers die op een veel te duur schip zitten en met allerlei kunstgrepen aan een nieuw schip zijn gekomen en door veel kunstgrepen overeind worden gehouden zijn de schuldige van de situatie waar de binnenvaart nu in zit ! Ik kan het niet anders zien . Want de schippers gingen tegen elkaar op de één kon het nog beter dan de ander . En ach die paar ton hypotheek die eigenlijk te veel werd betaald aan afbouw of aanschafprijs was niet belangrijk , net als hoe je het terug moest gaan verdienen met varen dit kwam helemaal niet te sprake want de schepen werden als maar meer waard en gingen als zoete broodjes over de toonbank ! En dan kan je wel eens tegen de lamp lopen als je niet oplet en geen benul hebt van waar je mee bezig bent ! Dus wijs niet naar de makelaars want die hebben gewoon gehandeld en lekker geld verdiend aan al die sukkels die veel te veel geld betaald hebben voor hun schip .
    En weet je wat ook erg is dat er veel rond varen die zo in het programma kunnen van ( geen cent te makken ) en dan nog niet willen gaan samen werken . Hier zijn geen woorden voor . We hoeven in de binnenvaart geen miljonair te worden maar een betere vracht is toch wel wenselijk . Maar hoe ga je dat bereiken met al die éénlingen ik weet het niet maar Anton was met de Eubo aardig op weg en werd er een redelijk plan bedacht om de binnenvaart uit het dal te trekken . Maar in plaats van een rood gloeiende telefoon bij de Heer Van Megen komt hij schepen te kort ! Het is onbegrijpelijk dat de schipper niet massaal zich aansluiten bij de Eubo en een kosten dekkende vracht willen gaan afdwingen . Ik vraag me dan af gaan de meeste dan liever failliet dan dat we met elkaar een betere vracht gaan afdwingen ! Het doet gewoon zeer er moet verschrikkelijk hard gewerkt worden en er word GEEN euro verdiend ! Wat ook zeer deed was het verdwijnen van de Evenredige vrachtverdeling tot op de dag van vandaag zou ik de BEURS wel weer terug willen . We hadden een systeem waar we allemaal op terug konden vallen als de vrachten op de vrije markt te laag werden . En wat hebben we NU waar kan je nu op terug vallen als de vracht eigenlijk te laag is ? Als je nu niet wilt varen voor de vrachten die worden aangeboden val je in een heel diep gat want in de vrije markt zoals we die nu in de binnenvaart kennen zit GEEN bodem !
    Er kan op dit moment wel een beetje rek zitten in de markt maar als het water weer een beetje stijgt en er komt in de zeehaven’s weer iets minder binnen gaan de vrachten weer heel snel naar omlaag ! Volgens mij ga je meer bereiken als er veel werk is dan dat de kantoren het werk makkelijk kwijt kunnen . Dus waar wacht de Eubo op !

    Ps .
    Wij werden al weer gebeld voor een nieuwe reis terwijl we nog moeten laden en de reis nog moeten wegbrengen . Er is werk zat !

    Geplaatst door: Schipper op
  • moeten ze gelijk een hele zooi inspekteurs, auditeurs , regelmakers etc etc meesturen, zijn we die ook kwijt.

    Geplaatst door: overkill op
  • Op zich goed plan. Alleen komt het voor mij een beetje als mosterd na de maaltijd. Eerst meehelpen aan de overcapaciteit en nu net doen of dat je er de binnenvaart mee helpt om de schepen daar naar toe te verkopen. Als ze er nou zelf niet zoveel hadden laten bouwen zonder dat ze verkocht waren vond ik het een fantastisch initatief. Maar nu heb ik er toch een beetje een raar gevoel bij.

    Geplaatst door: Jan op
  • Succes Chris, kunnen we er nog wat Cummins motorpakketten bij leveren?

    Geplaatst door: Bas Kooy op
  • he mag ik ook mee met dat ponton. mijn kempenaar past mooi bij hun op het roefdek.

    Geplaatst door: kleine schipper op
  • Mooi plan om de overcapaciteit aan te pakken.
    Hopelijk slaat het aan. Succes Concordia!

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Goed Plan, mooi vaargebied en prachtige amazones

    Geplaatst door: Dik bos op
  • Moeten ze geen bestaande schepen hebben ? Dan mogen ze die van ons gelijk op het ponton zetten. Hij staat al in het groen nog een beetje geel erbij dan heeft die zo de Braziliaanse kleuren. Ik wil die mensen daar zelfs nog een maandje uitleg geven. -:)

    Geplaatst door: Martin Albrecht op
  • nog een bunkerbootje nodig??

    Geplaatst door: kleine tanker op

Reageer

Naar Brazilië met die handel | Schuttevaer.nl

Naar Brazilië met die handel

Concordia Shipping in Werkendam brengt twee nieuwe binnenvaartcasco’s (135 x 14,20 meter) op een afzinkbare ponton naar Brazilië. Bedoeling is de droge-ladingcasco’s daar af te bouwen en te verkopen voor inzet als containerschip op de rivier de Amazone.

Door Hans Heynen
‘Het is een proefproject’, zegt Chris Kornet van Concordia Shipping. ‘We hebben de casco’s van de week gekocht en gaan ze meteen exporteren.’ Een van de casco’s lag al een jaar op een koper te wachten, het andere ongeveer zes weken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Wat zijn die NL Particuliere schippers toch zeikerds,Boeren en Schippers die klagen het eerst.
    En ze hebben het zo goed vergeleken met mensen die aan de wal werken.Ik hoop dat ze allemaal naar Brazilie vertrekken ga daar lekker zeiken,
    als je daar zeikt in het water wordt je opgevreten
    door Pirhanjas,die akelige kleine visjes

    Dik Pils.

    Geplaatst door: Dik Pils op
  • mooi innitiatief alleen vraag ik me af wie die 50% invoerrechten daar gaat financieren.
    Als je je daar wilt vestiggen zal je daar de financiering moeten zien rond te breien want de bank in nederland zal wel niet zo makkelijk meewerken want ze zijn dan de grip op het onderpand (schip)kwijt.
    En dan de ondernemers die dit willen gaan doen hebben weer een nieuwe strohalm waar ze zich aan gaan vastklampen net zoals vele collega’s dat hebben gedaan met de eubo.
    maar aan hen die de sprong gaan wagen veel succes

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Nog een duwboot nodig
    zet maar op het ponton
    En voor die het lezen,vraag gewoon wat je nodig hebt allemaal,dan betalen de bevrachters,sleepagent enz niet bang zijn DOEN

    Geplaatst door: duwertje op
  • Er hoeven geen ccr2 motoren in.
    Hier in Europa maakt iedereen zich druk om het milieu terwijl ze het daar gewoon allemaal kapt maken en Concordia helt rustig mee want is weer wat meer winst.
    Als ze echt goed bezig wilden zijn gooi er dan vriendelijkere motoren in, al is het alleen maar voor de mensen daar en om een statement te maken.

    Geplaatst door: Milieufreak op
  • nog een paar van die staatsgarantieondernemers mee met de de bank die met u meedenkt en in no time is hzt daar ook naar de kl….

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • ja maar fred daar komt echt geen mooi van wijk hut op hoor. er zullen wel wat bamboetakjes aan elkaar geknoopt worden en een paar golfplaten en hoppa je hebt een stuurhut die mooi meegeeft als er een container tegen aan komt. ik denk dat als die schepen afgebouwd zijn dat ze niet meer om aan te zien zijn. maar ja lekker belangrijk, weg is weg.

    Geplaatst door: kleine schipper op
  • waarom gaan er niet gelijk wat ondernemers mee ? dan word daar ook gelijk een beetje op uitgedunt en misschien kunnen ze daar wat geld verdienen.
    alleen denk ik dat het een beetje dom is om de stuurhut vast te zetten en niet op en neer te laten gaan of je moet de brug ver genoeg van de ladingzone zetten anders sneuvelt er geheid een stuurhut..

    Geplaatst door: Fred op
  • Dat er schepen verkocht gaan worden naar Brazilië heeft niks te maken met de over capaciteit die nu in Europa aanwezig is ! Het is gewoon handel waar geld mee verdiend gaat worden . Persoonlijk vind ik dat daar niks mee mis is ! Wat wel verkeerd word geïnterpreteerd is dat de makelaars schuldig zijn aan de over capaciteit die nu aanwezig is . Dit is niet waar de schippers die op een veel te duur schip zitten en met allerlei kunstgrepen aan een nieuw schip zijn gekomen en door veel kunstgrepen overeind worden gehouden zijn de schuldige van de situatie waar de binnenvaart nu in zit ! Ik kan het niet anders zien . Want de schippers gingen tegen elkaar op de één kon het nog beter dan de ander . En ach die paar ton hypotheek die eigenlijk te veel werd betaald aan afbouw of aanschafprijs was niet belangrijk , net als hoe je het terug moest gaan verdienen met varen dit kwam helemaal niet te sprake want de schepen werden als maar meer waard en gingen als zoete broodjes over de toonbank ! En dan kan je wel eens tegen de lamp lopen als je niet oplet en geen benul hebt van waar je mee bezig bent ! Dus wijs niet naar de makelaars want die hebben gewoon gehandeld en lekker geld verdiend aan al die sukkels die veel te veel geld betaald hebben voor hun schip .
    En weet je wat ook erg is dat er veel rond varen die zo in het programma kunnen van ( geen cent te makken ) en dan nog niet willen gaan samen werken . Hier zijn geen woorden voor . We hoeven in de binnenvaart geen miljonair te worden maar een betere vracht is toch wel wenselijk . Maar hoe ga je dat bereiken met al die éénlingen ik weet het niet maar Anton was met de Eubo aardig op weg en werd er een redelijk plan bedacht om de binnenvaart uit het dal te trekken . Maar in plaats van een rood gloeiende telefoon bij de Heer Van Megen komt hij schepen te kort ! Het is onbegrijpelijk dat de schipper niet massaal zich aansluiten bij de Eubo en een kosten dekkende vracht willen gaan afdwingen . Ik vraag me dan af gaan de meeste dan liever failliet dan dat we met elkaar een betere vracht gaan afdwingen ! Het doet gewoon zeer er moet verschrikkelijk hard gewerkt worden en er word GEEN euro verdiend ! Wat ook zeer deed was het verdwijnen van de Evenredige vrachtverdeling tot op de dag van vandaag zou ik de BEURS wel weer terug willen . We hadden een systeem waar we allemaal op terug konden vallen als de vrachten op de vrije markt te laag werden . En wat hebben we NU waar kan je nu op terug vallen als de vracht eigenlijk te laag is ? Als je nu niet wilt varen voor de vrachten die worden aangeboden val je in een heel diep gat want in de vrije markt zoals we die nu in de binnenvaart kennen zit GEEN bodem !
    Er kan op dit moment wel een beetje rek zitten in de markt maar als het water weer een beetje stijgt en er komt in de zeehaven’s weer iets minder binnen gaan de vrachten weer heel snel naar omlaag ! Volgens mij ga je meer bereiken als er veel werk is dan dat de kantoren het werk makkelijk kwijt kunnen . Dus waar wacht de Eubo op !

    Ps .
    Wij werden al weer gebeld voor een nieuwe reis terwijl we nog moeten laden en de reis nog moeten wegbrengen . Er is werk zat !

    Geplaatst door: Schipper op
  • moeten ze gelijk een hele zooi inspekteurs, auditeurs , regelmakers etc etc meesturen, zijn we die ook kwijt.

    Geplaatst door: overkill op
  • Op zich goed plan. Alleen komt het voor mij een beetje als mosterd na de maaltijd. Eerst meehelpen aan de overcapaciteit en nu net doen of dat je er de binnenvaart mee helpt om de schepen daar naar toe te verkopen. Als ze er nou zelf niet zoveel hadden laten bouwen zonder dat ze verkocht waren vond ik het een fantastisch initatief. Maar nu heb ik er toch een beetje een raar gevoel bij.

    Geplaatst door: Jan op
  • Succes Chris, kunnen we er nog wat Cummins motorpakketten bij leveren?

    Geplaatst door: Bas Kooy op
  • he mag ik ook mee met dat ponton. mijn kempenaar past mooi bij hun op het roefdek.

    Geplaatst door: kleine schipper op
  • Mooi plan om de overcapaciteit aan te pakken.
    Hopelijk slaat het aan. Succes Concordia!

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Goed Plan, mooi vaargebied en prachtige amazones

    Geplaatst door: Dik bos op
  • Moeten ze geen bestaande schepen hebben ? Dan mogen ze die van ons gelijk op het ponton zetten. Hij staat al in het groen nog een beetje geel erbij dan heeft die zo de Braziliaanse kleuren. Ik wil die mensen daar zelfs nog een maandje uitleg geven. -:)

    Geplaatst door: Martin Albrecht op
  • nog een bunkerbootje nodig??

    Geplaatst door: kleine tanker op

Reageer