Broers richten Marine Projects Rotterdam op om in te spelen op windenergiemarkt

De M.P.R. 1, een in Nederland gebouwd werkschip dat speciaal is toegerust voor de aanleg van windmolenparken, wordt deze week opgeleverd aan het nieuwe bedrijf Marine Projects Rotterdam van Wim en Peter Moree. Het schip is wereldwijd inzetbaar in de offshore, bagger en marine contracting, maar de broers mikken voor het schip toch vooral op een carrière in de windenergiemarkt.

Marine Projects Rotterdam

Scheepswerf Neptune in Aalst bouwde het vaartuig en gaat ook nog drie andere schepen voor de familie Moree bouwen. Het schip van het type Euro Carrier 2611 is 23,65 meter lang, 11 meter breed en heeft een diepgang van 3,20-3,70 meter. Het casco van het eerste zusterschip, de M.P.R. 2, kwam begin deze week bij Neptune aan en wordt in oktober opgeleverd. Nummer drie en vier worden met een lengte van 32 meter iets langer en worden rond februari/maart 2011 opgeleverd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Broers richten Marine Projects Rotterdam op om in te spelen op windenergiemarkt | Schuttevaer.nl

Broers richten Marine Projects Rotterdam op om in te spelen op windenergiemarkt

De M.P.R. 1, een in Nederland gebouwd werkschip dat speciaal is toegerust voor de aanleg van windmolenparken, wordt deze week opgeleverd aan het nieuwe bedrijf Marine Projects Rotterdam van Wim en Peter Moree. Het schip is wereldwijd inzetbaar in de offshore, bagger en marine contracting, maar de broers mikken voor het schip toch vooral op een carrière in de windenergiemarkt.

Marine Projects Rotterdam

Scheepswerf Neptune in Aalst bouwde het vaartuig en gaat ook nog drie andere schepen voor de familie Moree bouwen. Het schip van het type Euro Carrier 2611 is 23,65 meter lang, 11 meter breed en heeft een diepgang van 3,20-3,70 meter. Het casco van het eerste zusterschip, de M.P.R. 2, kwam begin deze week bij Neptune aan en wordt in oktober opgeleverd. Nummer drie en vier worden met een lengte van 32 meter iets langer en worden rond februari/maart 2011 opgeleverd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer