Duwboot verliest twee ankers

Een duwboot heeft zaterdagmiddag twee ankers verloren in het Hartelkanaal. Dat meldt de politie Rotterdam-Rijnmond.

Volgens de politie voer het schip rond half vier uit de Hartelhaven. De duwboot kwam tegen vijf uur bij het Hartelkanaal aan. Daar ging het door nog onbekende reden mis met de bediening van de motoren. De noodprocedure trad in werking en er gingen vier ankers uit. Twee van die ankers hielden het niet. Uiteindelijk belandde de duwboot dwars in de vaarweg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • De politie hadden gewoon gelijk, je kan allemaal lullen maar een nieuw schip en geen gebruiks handleiding. En niet te vergeten het expres uithalen van de tacho papier, zou bij mij ook grote vraagtekens opleveren.

    Geplaatst door: werd op
  • Wat een verschikkelijk vaag berichtje.
    Dit is toch krant voor de binnenvaart, mag je toch ook wel iets van kennis verwachten!?!

    Geplaatst door: E.H. op
  • He zwartkijker
    jij bent vast en zeker die afgekeurde parkeerwachter
    anders zou je niet zo hersenloos reageren,
    want jullie worden er voor betaald om de hele dag je bezig te houden met allerhande onzin te schrijven (dit is natuurlijk uit de tijd van van parkeerbeheer) maar wij moeten 8 uur rust houden waarvan we inmiddels bijna 2 a 3 uur aan het schrijven zijn want zeker in de tankvaart beperkt het zich niet met het vaartijden boek, we zijn onderhand alleen maar aan het kijken dat het op papier klopt, maar de veiligheid staat allang op de tweede plaats door al de regeltje`s.
    Toen ik op mijn 20è begon te varen was het leuk ik had een verlopen meetbrief ik moest hem verlengen voor België, maar nu hebben we 7 ordners met allerhande certificaten die de landlopers heeeeeeel vaak komen controleren of er niet toevallig een is verlopen.
    achter elk certificaat schuilt een instantie die door ons in leven word gehouden.
    het gaat maar door controle controle op controle en maar mee lopen in het circus.
    en bedankt schuttevear op deze manier kan ik het toch een beetje van me afschrijven want als er stuk onbenul aan boord kom moet je netjes blijven want anders heb je ze geen 3 keer inde week aan boord maar misschien wel 3 keer per dag ondanks dat we dat ook al hebben gehad.
    denk niet dat het bij ons niet inorede is want ze kunnen zelde schrijven en dan laat ik het voor komen en win ik het meestal ook omdat de regels op het water toch anders zijn dan bij parkeerbeheer.

    P.S Rederij de Jong veel succes met de Libra ik hoop voor jullie dat de schade meevalt.

    Geplaatst door: Chris op
  • Weer een hoop blablabla van gefrustreerde schippers.

    Gewoon je zaakjes op orde hebben en je hoeft niets te vrezen, maar nee hoor, liever TV kijken, internetten of bellen ipv je vaartijden in te vullen.

    Oftewel, gewoon een terechte boete.

    Geplaatst door: Anti-zwartkijkers op
  • Er wordt zoals gewoonlijk weer een hoop onzin geschreven. De duwboot is de \”Libra\” bj 2009. De schipper heeft de beide achterankers van de boot in de stuurhut geactiveerd, door de stress is hij waarschijnlijk vergeten de rem er op te zetten, gevolg ankers + draden uitgelopen. De schipper heeft de overig crew gewaarschuwd, deze hebben beide achterankers op de bakken laten vallen, 2 + 2 maakt dus 4 ankers. Ik ben het met de overige schrijvers eens dat het wel vergezocht is om voor het vaartijdenboek etc te bekeuren terwijl je met een onderzoek bezig bent naar de oorzaak van het uitvallen van de motoren etc.

    Geplaatst door: Geert op
  • Hee Gier!

    Die joson is toch ook maar ouwe peuke, kijk maar uit dat niet spontaan de stuurhut afbreekt als je het boek niet invult.

    Geplaatst door: Hans op
  • Bij mij hebben ze het boek op mn vrouw aangekoppeld, niet ingevuld geen sex.
    DUS IK BEN HEEL NAUWKEURIG!!!!

    Geplaatst door: Pietje op
  • leuke berichten allemaal vooral die van de techneut,gelukkig zitten bij ons de ankers niet aan het vaartijdenboek gekoppeld,bij ons zitten ze aan de kookplaat vast,niet ingevuld ,geen eten.

    Geplaatst door: kees op
  • Martien
    ben het helemaal met je eens in plaats van deze man echt te helpen die financieel al flink de min ingaat in deze moeilijke tijd en door deze schade komt er weer zo`n afgekeurde parkeerwachter of landloper niets nut of nou ja ik kan nog wel even door gaan maar ja u weet wie ik bedoel dat onkruid komt dan ook nog voor al gauw voor een paar duizend euro aan boete`s schrijven eigenlijk zijn zulke het dood schoppen niet waard.
    je zou zeggen dat er aan de wal in de stad toch genoeg te doen is.

    Geplaatst door: Chris op
  • Kan iemand mi meschien vertellen ,welke Duwboot 4 ankers heeft te presenteren op de boot.En ik hoop wel dat bi de noodprocedure de kaptein zelf kon beslissendat zijn ankers moesten vallen.En zou het niet zo zijn geweest ,dat men op de boot twee hekankers heeft gepresenteerd met nood val,en later twee ankers van de bakken handmatig heeft laten vallen?of is vloot Duwbakken ook al zo modern dat de ankers vanzelf vallen als de kaptein er ook maar aan denkt.Dacht het niet.Goede info is beter voor de lezers.mr de schrijver (EvH).reageerd door een echte duwboot kaptein .A.De Gier Joson

    Geplaatst door: A.de Gier op
  • Misschien moet dit wel verplicht worden: als je vaartijdenboek niet ingevuld is, dat de ankers vallen en de motor stopt.

    Geplaatst door: Techneut op
  • Dit is wel echt politie werk.
    Je hebt de elende dat je je ankers verliest door de nood procedure bij roeruitval.
    De pech daarbij dat je dwars in het kanaal valt waar veel schade uit voort kan komen.
    En de hand doorvan komt agent aan boord en krijg je proces verbaal wat in mijn ogen onbenullig is met het geen wat er aan vooraf gegaan is.
    Krijgen de politie agenten voor dit soort dingen een dure opleiding van onze belasting centen.
    Zoek liever de oorzaak van het probleem en handel daar dan na.
    Bereik je volgens mij veel meer mee.

    Geplaatst door: Martien op
  • de politie ging aan boord en er bleek meer mis. vaartijdenboek niet goed ingevuld, jaja daar vallen de ankers spontaan van naar beneden handleiding tachograaf was er niet, zeer schokkend en ja het papier was op. nou nou zeer strafbaar allemaal. kom op he dit heeft toch geen reet met motorproblemen en vallende ankers te maken.

    Geplaatst door: rayce op

Reageer

Duwboot verliest twee ankers | Schuttevaer.nl

Duwboot verliest twee ankers

Een duwboot heeft zaterdagmiddag twee ankers verloren in het Hartelkanaal. Dat meldt de politie Rotterdam-Rijnmond.

Volgens de politie voer het schip rond half vier uit de Hartelhaven. De duwboot kwam tegen vijf uur bij het Hartelkanaal aan. Daar ging het door nog onbekende reden mis met de bediening van de motoren. De noodprocedure trad in werking en er gingen vier ankers uit. Twee van die ankers hielden het niet. Uiteindelijk belandde de duwboot dwars in de vaarweg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (13)

  • De politie hadden gewoon gelijk, je kan allemaal lullen maar een nieuw schip en geen gebruiks handleiding. En niet te vergeten het expres uithalen van de tacho papier, zou bij mij ook grote vraagtekens opleveren.

    Geplaatst door: werd op
  • Wat een verschikkelijk vaag berichtje.
    Dit is toch krant voor de binnenvaart, mag je toch ook wel iets van kennis verwachten!?!

    Geplaatst door: E.H. op
  • He zwartkijker
    jij bent vast en zeker die afgekeurde parkeerwachter
    anders zou je niet zo hersenloos reageren,
    want jullie worden er voor betaald om de hele dag je bezig te houden met allerhande onzin te schrijven (dit is natuurlijk uit de tijd van van parkeerbeheer) maar wij moeten 8 uur rust houden waarvan we inmiddels bijna 2 a 3 uur aan het schrijven zijn want zeker in de tankvaart beperkt het zich niet met het vaartijden boek, we zijn onderhand alleen maar aan het kijken dat het op papier klopt, maar de veiligheid staat allang op de tweede plaats door al de regeltje`s.
    Toen ik op mijn 20è begon te varen was het leuk ik had een verlopen meetbrief ik moest hem verlengen voor België, maar nu hebben we 7 ordners met allerhande certificaten die de landlopers heeeeeeel vaak komen controleren of er niet toevallig een is verlopen.
    achter elk certificaat schuilt een instantie die door ons in leven word gehouden.
    het gaat maar door controle controle op controle en maar mee lopen in het circus.
    en bedankt schuttevear op deze manier kan ik het toch een beetje van me afschrijven want als er stuk onbenul aan boord kom moet je netjes blijven want anders heb je ze geen 3 keer inde week aan boord maar misschien wel 3 keer per dag ondanks dat we dat ook al hebben gehad.
    denk niet dat het bij ons niet inorede is want ze kunnen zelde schrijven en dan laat ik het voor komen en win ik het meestal ook omdat de regels op het water toch anders zijn dan bij parkeerbeheer.

    P.S Rederij de Jong veel succes met de Libra ik hoop voor jullie dat de schade meevalt.

    Geplaatst door: Chris op
  • Weer een hoop blablabla van gefrustreerde schippers.

    Gewoon je zaakjes op orde hebben en je hoeft niets te vrezen, maar nee hoor, liever TV kijken, internetten of bellen ipv je vaartijden in te vullen.

    Oftewel, gewoon een terechte boete.

    Geplaatst door: Anti-zwartkijkers op
  • Er wordt zoals gewoonlijk weer een hoop onzin geschreven. De duwboot is de \”Libra\” bj 2009. De schipper heeft de beide achterankers van de boot in de stuurhut geactiveerd, door de stress is hij waarschijnlijk vergeten de rem er op te zetten, gevolg ankers + draden uitgelopen. De schipper heeft de overig crew gewaarschuwd, deze hebben beide achterankers op de bakken laten vallen, 2 + 2 maakt dus 4 ankers. Ik ben het met de overige schrijvers eens dat het wel vergezocht is om voor het vaartijdenboek etc te bekeuren terwijl je met een onderzoek bezig bent naar de oorzaak van het uitvallen van de motoren etc.

    Geplaatst door: Geert op
  • Hee Gier!

    Die joson is toch ook maar ouwe peuke, kijk maar uit dat niet spontaan de stuurhut afbreekt als je het boek niet invult.

    Geplaatst door: Hans op
  • Bij mij hebben ze het boek op mn vrouw aangekoppeld, niet ingevuld geen sex.
    DUS IK BEN HEEL NAUWKEURIG!!!!

    Geplaatst door: Pietje op
  • leuke berichten allemaal vooral die van de techneut,gelukkig zitten bij ons de ankers niet aan het vaartijdenboek gekoppeld,bij ons zitten ze aan de kookplaat vast,niet ingevuld ,geen eten.

    Geplaatst door: kees op
  • Martien
    ben het helemaal met je eens in plaats van deze man echt te helpen die financieel al flink de min ingaat in deze moeilijke tijd en door deze schade komt er weer zo`n afgekeurde parkeerwachter of landloper niets nut of nou ja ik kan nog wel even door gaan maar ja u weet wie ik bedoel dat onkruid komt dan ook nog voor al gauw voor een paar duizend euro aan boete`s schrijven eigenlijk zijn zulke het dood schoppen niet waard.
    je zou zeggen dat er aan de wal in de stad toch genoeg te doen is.

    Geplaatst door: Chris op
  • Kan iemand mi meschien vertellen ,welke Duwboot 4 ankers heeft te presenteren op de boot.En ik hoop wel dat bi de noodprocedure de kaptein zelf kon beslissendat zijn ankers moesten vallen.En zou het niet zo zijn geweest ,dat men op de boot twee hekankers heeft gepresenteerd met nood val,en later twee ankers van de bakken handmatig heeft laten vallen?of is vloot Duwbakken ook al zo modern dat de ankers vanzelf vallen als de kaptein er ook maar aan denkt.Dacht het niet.Goede info is beter voor de lezers.mr de schrijver (EvH).reageerd door een echte duwboot kaptein .A.De Gier Joson

    Geplaatst door: A.de Gier op
  • Misschien moet dit wel verplicht worden: als je vaartijdenboek niet ingevuld is, dat de ankers vallen en de motor stopt.

    Geplaatst door: Techneut op
  • Dit is wel echt politie werk.
    Je hebt de elende dat je je ankers verliest door de nood procedure bij roeruitval.
    De pech daarbij dat je dwars in het kanaal valt waar veel schade uit voort kan komen.
    En de hand doorvan komt agent aan boord en krijg je proces verbaal wat in mijn ogen onbenullig is met het geen wat er aan vooraf gegaan is.
    Krijgen de politie agenten voor dit soort dingen een dure opleiding van onze belasting centen.
    Zoek liever de oorzaak van het probleem en handel daar dan na.
    Bereik je volgens mij veel meer mee.

    Geplaatst door: Martien op
  • de politie ging aan boord en er bleek meer mis. vaartijdenboek niet goed ingevuld, jaja daar vallen de ankers spontaan van naar beneden handleiding tachograaf was er niet, zeer schokkend en ja het papier was op. nou nou zeer strafbaar allemaal. kom op he dit heeft toch geen reet met motorproblemen en vallende ankers te maken.

    Geplaatst door: rayce op

Reageer