Als een terriër voor de binnenvaart

‘Slechts 10% van de vaarwegcapaciteit wordt benut en ik zet mij ervoor in dit percentage fors te verhogen. Vervoer over water heeft als voordeel dat het niet alleen het wegennet, maar ook het milieu ontlast.’ Noord-Holland heeft in het Statenlid Gohdar Massom een fel pleitbezorger voor de binnenvaart. Hij wil met alle middelen zorgen dat ook de kleinere vaarwegen levensvatbaar blijven en beter worden benut.

Gohdar Massom

Door Paul Schaap
Massom trad in maart 2007 aan als lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Zijn vragen en moties hebben sindsdien al het nodige effect gesorteerd. Zijn missie is echter nog lang niet volbracht. Gedreven vertelt hij over zijn politieke werk en taken als woordvoerder van de Commissie Zeehavens en Vaarwegen binnen de PvdA-statenfractie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (12)

  • Ook ik waardeer het dat de heer Massom terug reageert. Het geeft aan dat hij werkelijk geinteresseerd is. Wat echter blijft staan, ook als je de stukken leest waar de heer Massom aan refereert, is dat in alle voorstellen gewerkt wordt aan schaalvergroting. Dat is natuurlijk heel positief als daardoor meer naar de binnenvaart gaat. Maar ondertussen krijgt de echt kleine binnenvaart het ook hier steeds moeilijker. En hoewel iedereen daar positieve zinnetjes over roept zie ik het niet in beleid tot uitvoering komen. Vergeet men dat juist die kleine binnenvaart naar Slootdorp en Middenmeer bijvoorbeeld juist het vervoer is wat werkelijk van deur tot deur via de vaarwegen gaat? Ieder verdwijnende spits is toch weer ettelijke vrachtwagens over de weg.
    En ook daar zouden de vereniging Schuttevaer en de heer Massom zich druk voor dienen te maken. En vergeten zij dat dat zijn wij er om iedereen daaraan te helpen herinneren.

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Ik meen te weten dat het niet vaak gebeurd dat er meteen wordt teruggereageerd door de “betrokkene”. Dat vind ik (be)moedig(end) en eerlijk, want dat laatste blijft volgens de zegswijze toch eerlijk.

    Geplaatst door: Albert op
  • Hallo Anje en anderen,

    Ik ben niet tot deze positieve acties aangezet door de ASV. Maar door mijn overtuiging dat de binnenvaart een goede bijdrage levert aan duurzame mobiliteit en betere wereld. Voor de motivatie verwijs ik u naar het artikel en mijn weblog: http://gohdarmassom.web-log.nl/weblog/vervoer_op_watrer_1/

    Kortom, ik doe dit voor de binnenvaart en niet voor Koninklijke Schuttevaer en/of de ASV.

    De klachten van de heer David heb ik destijds gelijk opgepakt en naar gedeputeerde Verkeer van de provincie Noord-Holland gestuurd. In het artikel kunt u lezen dat de provincie Noord-Holland de zaak serieus oppakt. Natuurlijk kan het nog beter.

    In de komende jaren blijf ik me voor 100% voor de binnenvaart inzetten.

    Hartelijke groet,
    Gohdar Massom

    Geplaatst door: Gohdar Massom op
  • Oef, ik bedenk me nog wel alvorens ik op de loftrompet tetter.
    Heeft meneer Massom ook meegelezen? Joehoe…iemand thuis?

    Geplaatst door: Albert op
  • In Rotterdam zeggen ze “ geen woorden maar daden”

    Het is natuurlijk verkiezingstijd en het is mooi als je je kunt profileren als partij die veel op heeft met de binnenvaart. Maar wat is er nu werkelijk gebeurd in de afgelopen 2 jaar waarin ook wij toch regelmatig contact hebben gehad met de heer Massom? Een sluis (de westfriese sluis) was gerestaureerd en volledig ongeschikt gemaakt voor de binnenvaart. Na ons reageren en onder andere foto’s daarover in de Scheepvaartkrant realiseerde men zich dat dit toch wel erg vreemd was. Nu is dat een klein beetje aangepast. Maar onderstaande lijst blijft nog steeds staan. En dat is nu al twee jaar zo, keer op keer gemeld door ons, de ASV. Niet alleen aan de heer Massom, ook aan alle organisaties, zoals de vereniging de Schuttevaer. In al die tijd is er, voor zover wij gemerkt hebben, niets verbeterd.

    Overzicht problematiek Noord-Holland voor de binnenvaart

    Sluis en bruggen Zaandam 1
    Ontzettend duur, als het overal zo veel zou kosten zouden we uitgevaren zijn en ging alles via de weg (ongeveer 40,- voor een doorvaart van een spits)
    Voorstel/ opmerking: Door de Zaan varen zou gratis moeten zijn (net als zo’n beetje bij de rest in Nederland)

    Sluis en bruggen Zaandam 2
    De manier van zelf aanmelden is extreem klantonvriendelijk. Heeft men je gesignaleerd, en net een ander tijdstip gemeld (scheelde bij ons enkele minuten) dan krijg je een boete aan je broek
    Voorstel/ opmerking: De sluiswachter weet precies wanneer je door de sluis gaat. Laat de gemeente aan de hand daarvan gewoon een rekening sturen

    Sluis en bruggen Zaandam 3
    Vragen en opmerkingen over de rekening (zie boven) zijn problematisch. Keer op keer wordt je doorverbonden en blijft overal tijden lang in de wachtrij hangen
    Voorstel/ opmerking: Op de rekening een telefoonnummer zetten waarop de betreffende afdeling te bereiken is

    Spoorbrug Purmerend
    Het bedienend personeel is ongeïnteresseerd en incapabel: voorbeeld: laat ons een uur liggen voor de spoorbrug terwijl we opgeroepen hebben en het enkele minuten zou duren. Vervolgens zegt men dat men ons niet heeft gezien (!!!???) en wil men zijn naam niet geven “ik heet meneer de brugwachter” zodat wij geen klacht kunnen indienen
    Voorstel/ opmerking Cursus klantvriendelijk werken

    Spoorbrug Purmerend
    Voorbeeld 2: een collega wordt door het zijgat van de brug gestuurd (door dezelfde brugwachter) hoewel die zelf aangeeft dat dat met een geladen schip vast niet kan. Maar op aandringen van de brugwachter probeert hij het toch en komt natuurlijk vast te zitten (diepgang 1.40 meter en hij ligt zeker 1.90 meter).
    Voorstel/ opmerking Cursus….wat betekent het om met een binnenschip te varen door Noord-Holland?????

    Haukessluis
    Veel te beperkt schutten in de zomer
    Vreemd maar buiten het seizoen, in de winter, is het minder problematisch voor ons dan in de zomer. In de zomer schut men slechts twee keer op een dag gedurende 1 uur, in de winter schut men op afroep (telefonisch). Wij hebben wel eens gehad dat het heel druk was, de boeren kwamen met het graan van het land. Iedereen stond in Slootdorp op ons te wachten om te laden en wij lagen van 11.30 tot 15.00 uur te wachten voor we verder konden varen
    Voorstel/ opmerking
    Zorg dat er naast de vaste tijden voor beroepsvaart, via telefonisch aanmelden, extra schuttingen kunnen plaatsvinden

    algemeen
    Vaarwegbeheerders stemmen niet af.
    Zo is het bij aanvang van het seizoen zo dat alle bruggen en sluizen ook in het weekend draaien behalve de Nieuwsluizerbrug (daarbij begint het seizoen pas per 1 juni) en de gemeentebrug van Middenmeer. Zo konden wij dus niet van Middenmeer naar Slootdorp varen (waar we na, in Middenmeer gelost te hebben weer moesten laden). En liggen wij twee dagen te wachten.
    Voorstel/ opmerking
    Hou dezelfde seizoenstijden aan. Zodat niet 1 brug gaat zorgen voor een stremming van de hele vaarweg.

    algemeen
    Pauzetijden zijn niet op elkaar afgestemd (voor ons niet controleerbaar). De brug/ sluiswachters hebben verschillende pauzes achter elkaar.
    Voorstel/ opmerking
    Duidelijk aangeven wanneer de pauzetijden zijn en gelijk laten lopen.

    algemeen
    Niet goed opgeleid personeel, Voorbeeld: collega’s van ons moeten een touw dubbel zetten volgens de sluiswachter van de westfriese sluis. Kennelijk is het een uitzendkracht en heeft hij die opdracht meegekregen voor jachten. Dat touw van het binnenschip is er natuurlijk veel te dik voor dus liep het klem en heeft men het moeten doorsnijden (kosten voor de schipper). Ook wilde de sluiswachter dat het schip verder vooruit ging terwijl de kop van het schip al tegen de brug zat. De sluiswachter wist kennelijk niet dat het water eerst een beetje moet zakken en dat wij dan snel de kop van het schip onder de brug moeten varen zodat we niet met de kont op de drempel komen te zitten. Dit omdat de bruggen vastgelast zitten, of men ze niet open wil doen. (risico is geheel voor ons)
    Voorstel/ opmerking
    TJA….. wat moeten we daar op zeggen. Het vaste personeel is prima, die weten waar ze het over hebben en doen echt hun best. Het uitzendpersoneel kan er ook niets aan doen. Dus…..werk uitzendpersoneel in en neem meer vaste mensen in dienst.

    algemeen
    Veel te weinig personeel. Overal moeten we bellen. Gegarandeerd moet men dan nog een andere brug bedienen. De brugwachters rijden van hot naar her. Bij bijna elke brug en/ of sluis moeten we wachten. Vaak minmaal een kwartier per brug. In een extreem geval moest de sluiswachter van de Haukessluis naar Krommenie. Geen wonder dat wij lang moeten wachten. In dat geval moesten we op vrijdag voor 11 uur door de sluis zijn anders werd de eerstvolgende schutting pas op maandagochtend uitgevoerd.
    Voorstel/ opmerking
    Zorg dat er genoeg capabel personeel is

    Westfrieze sluis
    U zult het al wel weten, maar voor de beroepsvaart is deze sluis compleet ongeschikt gemaakt. Nu zijn de relingen weggehaald en worden verplaatst, maar dan nog……Wij zijn verplicht en het is ook noodzakelijk het schip vast te maken maar dat kan alleen maar aan die totaal ongeschikte mooie jachtenboldertjes. Levensgevaarlijk. Overigens was er ook een sluiswachter die vond dat we dan maar helemaal niet vast moesten maken.
    Zonde van het geld want er is veel geld aan uitgegeven.
    Laat sluispersoneel het BPR er eens op nalezen dan weet men dat wij verplicht zijn vast te maken in de sluis.
    Voorstel/ opmerking
    Kijk eens onder de brug die van boven er netjes uitziet maar waarvan wij de plakken roest nog op ons voordek vonden. Volkomen doorgeroest en een gevaarlijke situatie in de nabije toekomst

    algemeen
    Desinteresse voor de beroepsvaart: voorbeeld. Vrijdags raakt de sluis kapot. Dat kan, is overmacht. Maar maandagochtend komen ze pas om het te gaan repareren. Dat zou toch ook niet zo zijn als de brug open stond en er vrachtwagens voor stonden te wachten?
    Voorstel/ opmerking
    Maak beroepsvaart prioriteit

    Ik hoop u hiermee voldoende op de hoogte gesteld te hebben,

    Met vriendelijke groet, namens de ASV

    Geplaatst door: sunniva Fluitsma op
  • Oo! Zo blijkt maar weer dat er meestal meer achter een simpele berichtgeving zit.
    Ere, wie ere toekomt.

    Geplaatst door: Albert op
  • Heel fijn dat Massom zich zo inzet voor ons, wel jammer dat hij niet vermeld wie hem heeft aangezet tot al deze positieve acties…
    Voor velen zal het wel weer een zucht opleveren maar het is wel zo netjes de alom verguisde maar toch vasthoudende ASV te noemen die de aanzet heeft gegeven voor de problemen die daar heersen.
    Massom mag dan een terrier genoemd worden, terriers zijn een beetje stiekeme honden en dat blijkt nu maar weer.

    Geplaatst door: Anja op
  • Zo zou er in iedere provincie een Massom moeten zijn, of komen! Anders is het mogelijk dat de binnenvaart straks weemoedig wordt herinnerd door geschiedenisleraren voor klassen in het voortgezet onderwijs en mensen die vaststaan in het wegverkeer. Want zoals het nu gaat blijven er van het restje groen in Nederland (en Europa) slechts de grassprietjes over die uit het asfalt groeien en moet het wiel over decennia opnieuw worden uitgevonden.
    Deze meneer is op dit punt niet eens zo’n PvDA-er, denk ik, maar een mens met gezond verstand die vooruit ziet.

    Geplaatst door: Albert op
  • Als sociaal-democraat weet ik waar de juiste mensen zitten, al jaren……..(haha Eric)

    Geplaatst door: Joop van Dam op
  • Kijk deze beste man die snapt waar het daadwerkelijk om gaat….gezonde concurrentie, milieu , en gezond verstand iedereen begrijpt dat een schip per ton/km vele male beter is dan elk ander vervoer en met de huidige eisen die er gesteld worden aan motoren loopt de binnenvaart gewoon voorop al jaren.

    Geplaatst door: hovestad op
  • Ik ben een vrij rechte liberaal maar hier begin ik toch wat Sympathie voor de PvdA te krijgen 😉

    Geplaatst door: Eric van Dam op
  • Doe mij nog een paar van deze mensen!

    Geplaatst door: klaas op

Reageer

Als een terriër voor de binnenvaart | Schuttevaer.nl

Als een terriër voor de binnenvaart

‘Slechts 10% van de vaarwegcapaciteit wordt benut en ik zet mij ervoor in dit percentage fors te verhogen. Vervoer over water heeft als voordeel dat het niet alleen het wegennet, maar ook het milieu ontlast.’ Noord-Holland heeft in het Statenlid Gohdar Massom een fel pleitbezorger voor de binnenvaart. Hij wil met alle middelen zorgen dat ook de kleinere vaarwegen levensvatbaar blijven en beter worden benut.

Gohdar Massom

Door Paul Schaap
Massom trad in maart 2007 aan als lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Zijn vragen en moties hebben sindsdien al het nodige effect gesorteerd. Zijn missie is echter nog lang niet volbracht. Gedreven vertelt hij over zijn politieke werk en taken als woordvoerder van de Commissie Zeehavens en Vaarwegen binnen de PvdA-statenfractie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (12)

  • Ook ik waardeer het dat de heer Massom terug reageert. Het geeft aan dat hij werkelijk geinteresseerd is. Wat echter blijft staan, ook als je de stukken leest waar de heer Massom aan refereert, is dat in alle voorstellen gewerkt wordt aan schaalvergroting. Dat is natuurlijk heel positief als daardoor meer naar de binnenvaart gaat. Maar ondertussen krijgt de echt kleine binnenvaart het ook hier steeds moeilijker. En hoewel iedereen daar positieve zinnetjes over roept zie ik het niet in beleid tot uitvoering komen. Vergeet men dat juist die kleine binnenvaart naar Slootdorp en Middenmeer bijvoorbeeld juist het vervoer is wat werkelijk van deur tot deur via de vaarwegen gaat? Ieder verdwijnende spits is toch weer ettelijke vrachtwagens over de weg.
    En ook daar zouden de vereniging Schuttevaer en de heer Massom zich druk voor dienen te maken. En vergeten zij dat dat zijn wij er om iedereen daaraan te helpen herinneren.

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Ik meen te weten dat het niet vaak gebeurd dat er meteen wordt teruggereageerd door de “betrokkene”. Dat vind ik (be)moedig(end) en eerlijk, want dat laatste blijft volgens de zegswijze toch eerlijk.

    Geplaatst door: Albert op
  • Hallo Anje en anderen,

    Ik ben niet tot deze positieve acties aangezet door de ASV. Maar door mijn overtuiging dat de binnenvaart een goede bijdrage levert aan duurzame mobiliteit en betere wereld. Voor de motivatie verwijs ik u naar het artikel en mijn weblog: http://gohdarmassom.web-log.nl/weblog/vervoer_op_watrer_1/

    Kortom, ik doe dit voor de binnenvaart en niet voor Koninklijke Schuttevaer en/of de ASV.

    De klachten van de heer David heb ik destijds gelijk opgepakt en naar gedeputeerde Verkeer van de provincie Noord-Holland gestuurd. In het artikel kunt u lezen dat de provincie Noord-Holland de zaak serieus oppakt. Natuurlijk kan het nog beter.

    In de komende jaren blijf ik me voor 100% voor de binnenvaart inzetten.

    Hartelijke groet,
    Gohdar Massom

    Geplaatst door: Gohdar Massom op
  • Oef, ik bedenk me nog wel alvorens ik op de loftrompet tetter.
    Heeft meneer Massom ook meegelezen? Joehoe…iemand thuis?

    Geplaatst door: Albert op
  • In Rotterdam zeggen ze “ geen woorden maar daden”

    Het is natuurlijk verkiezingstijd en het is mooi als je je kunt profileren als partij die veel op heeft met de binnenvaart. Maar wat is er nu werkelijk gebeurd in de afgelopen 2 jaar waarin ook wij toch regelmatig contact hebben gehad met de heer Massom? Een sluis (de westfriese sluis) was gerestaureerd en volledig ongeschikt gemaakt voor de binnenvaart. Na ons reageren en onder andere foto’s daarover in de Scheepvaartkrant realiseerde men zich dat dit toch wel erg vreemd was. Nu is dat een klein beetje aangepast. Maar onderstaande lijst blijft nog steeds staan. En dat is nu al twee jaar zo, keer op keer gemeld door ons, de ASV. Niet alleen aan de heer Massom, ook aan alle organisaties, zoals de vereniging de Schuttevaer. In al die tijd is er, voor zover wij gemerkt hebben, niets verbeterd.

    Overzicht problematiek Noord-Holland voor de binnenvaart

    Sluis en bruggen Zaandam 1
    Ontzettend duur, als het overal zo veel zou kosten zouden we uitgevaren zijn en ging alles via de weg (ongeveer 40,- voor een doorvaart van een spits)
    Voorstel/ opmerking: Door de Zaan varen zou gratis moeten zijn (net als zo’n beetje bij de rest in Nederland)

    Sluis en bruggen Zaandam 2
    De manier van zelf aanmelden is extreem klantonvriendelijk. Heeft men je gesignaleerd, en net een ander tijdstip gemeld (scheelde bij ons enkele minuten) dan krijg je een boete aan je broek
    Voorstel/ opmerking: De sluiswachter weet precies wanneer je door de sluis gaat. Laat de gemeente aan de hand daarvan gewoon een rekening sturen

    Sluis en bruggen Zaandam 3
    Vragen en opmerkingen over de rekening (zie boven) zijn problematisch. Keer op keer wordt je doorverbonden en blijft overal tijden lang in de wachtrij hangen
    Voorstel/ opmerking: Op de rekening een telefoonnummer zetten waarop de betreffende afdeling te bereiken is

    Spoorbrug Purmerend
    Het bedienend personeel is ongeïnteresseerd en incapabel: voorbeeld: laat ons een uur liggen voor de spoorbrug terwijl we opgeroepen hebben en het enkele minuten zou duren. Vervolgens zegt men dat men ons niet heeft gezien (!!!???) en wil men zijn naam niet geven “ik heet meneer de brugwachter” zodat wij geen klacht kunnen indienen
    Voorstel/ opmerking Cursus klantvriendelijk werken

    Spoorbrug Purmerend
    Voorbeeld 2: een collega wordt door het zijgat van de brug gestuurd (door dezelfde brugwachter) hoewel die zelf aangeeft dat dat met een geladen schip vast niet kan. Maar op aandringen van de brugwachter probeert hij het toch en komt natuurlijk vast te zitten (diepgang 1.40 meter en hij ligt zeker 1.90 meter).
    Voorstel/ opmerking Cursus….wat betekent het om met een binnenschip te varen door Noord-Holland?????

    Haukessluis
    Veel te beperkt schutten in de zomer
    Vreemd maar buiten het seizoen, in de winter, is het minder problematisch voor ons dan in de zomer. In de zomer schut men slechts twee keer op een dag gedurende 1 uur, in de winter schut men op afroep (telefonisch). Wij hebben wel eens gehad dat het heel druk was, de boeren kwamen met het graan van het land. Iedereen stond in Slootdorp op ons te wachten om te laden en wij lagen van 11.30 tot 15.00 uur te wachten voor we verder konden varen
    Voorstel/ opmerking
    Zorg dat er naast de vaste tijden voor beroepsvaart, via telefonisch aanmelden, extra schuttingen kunnen plaatsvinden

    algemeen
    Vaarwegbeheerders stemmen niet af.
    Zo is het bij aanvang van het seizoen zo dat alle bruggen en sluizen ook in het weekend draaien behalve de Nieuwsluizerbrug (daarbij begint het seizoen pas per 1 juni) en de gemeentebrug van Middenmeer. Zo konden wij dus niet van Middenmeer naar Slootdorp varen (waar we na, in Middenmeer gelost te hebben weer moesten laden). En liggen wij twee dagen te wachten.
    Voorstel/ opmerking
    Hou dezelfde seizoenstijden aan. Zodat niet 1 brug gaat zorgen voor een stremming van de hele vaarweg.

    algemeen
    Pauzetijden zijn niet op elkaar afgestemd (voor ons niet controleerbaar). De brug/ sluiswachters hebben verschillende pauzes achter elkaar.
    Voorstel/ opmerking
    Duidelijk aangeven wanneer de pauzetijden zijn en gelijk laten lopen.

    algemeen
    Niet goed opgeleid personeel, Voorbeeld: collega’s van ons moeten een touw dubbel zetten volgens de sluiswachter van de westfriese sluis. Kennelijk is het een uitzendkracht en heeft hij die opdracht meegekregen voor jachten. Dat touw van het binnenschip is er natuurlijk veel te dik voor dus liep het klem en heeft men het moeten doorsnijden (kosten voor de schipper). Ook wilde de sluiswachter dat het schip verder vooruit ging terwijl de kop van het schip al tegen de brug zat. De sluiswachter wist kennelijk niet dat het water eerst een beetje moet zakken en dat wij dan snel de kop van het schip onder de brug moeten varen zodat we niet met de kont op de drempel komen te zitten. Dit omdat de bruggen vastgelast zitten, of men ze niet open wil doen. (risico is geheel voor ons)
    Voorstel/ opmerking
    TJA….. wat moeten we daar op zeggen. Het vaste personeel is prima, die weten waar ze het over hebben en doen echt hun best. Het uitzendpersoneel kan er ook niets aan doen. Dus…..werk uitzendpersoneel in en neem meer vaste mensen in dienst.

    algemeen
    Veel te weinig personeel. Overal moeten we bellen. Gegarandeerd moet men dan nog een andere brug bedienen. De brugwachters rijden van hot naar her. Bij bijna elke brug en/ of sluis moeten we wachten. Vaak minmaal een kwartier per brug. In een extreem geval moest de sluiswachter van de Haukessluis naar Krommenie. Geen wonder dat wij lang moeten wachten. In dat geval moesten we op vrijdag voor 11 uur door de sluis zijn anders werd de eerstvolgende schutting pas op maandagochtend uitgevoerd.
    Voorstel/ opmerking
    Zorg dat er genoeg capabel personeel is

    Westfrieze sluis
    U zult het al wel weten, maar voor de beroepsvaart is deze sluis compleet ongeschikt gemaakt. Nu zijn de relingen weggehaald en worden verplaatst, maar dan nog……Wij zijn verplicht en het is ook noodzakelijk het schip vast te maken maar dat kan alleen maar aan die totaal ongeschikte mooie jachtenboldertjes. Levensgevaarlijk. Overigens was er ook een sluiswachter die vond dat we dan maar helemaal niet vast moesten maken.
    Zonde van het geld want er is veel geld aan uitgegeven.
    Laat sluispersoneel het BPR er eens op nalezen dan weet men dat wij verplicht zijn vast te maken in de sluis.
    Voorstel/ opmerking
    Kijk eens onder de brug die van boven er netjes uitziet maar waarvan wij de plakken roest nog op ons voordek vonden. Volkomen doorgeroest en een gevaarlijke situatie in de nabije toekomst

    algemeen
    Desinteresse voor de beroepsvaart: voorbeeld. Vrijdags raakt de sluis kapot. Dat kan, is overmacht. Maar maandagochtend komen ze pas om het te gaan repareren. Dat zou toch ook niet zo zijn als de brug open stond en er vrachtwagens voor stonden te wachten?
    Voorstel/ opmerking
    Maak beroepsvaart prioriteit

    Ik hoop u hiermee voldoende op de hoogte gesteld te hebben,

    Met vriendelijke groet, namens de ASV

    Geplaatst door: sunniva Fluitsma op
  • Oo! Zo blijkt maar weer dat er meestal meer achter een simpele berichtgeving zit.
    Ere, wie ere toekomt.

    Geplaatst door: Albert op
  • Heel fijn dat Massom zich zo inzet voor ons, wel jammer dat hij niet vermeld wie hem heeft aangezet tot al deze positieve acties…
    Voor velen zal het wel weer een zucht opleveren maar het is wel zo netjes de alom verguisde maar toch vasthoudende ASV te noemen die de aanzet heeft gegeven voor de problemen die daar heersen.
    Massom mag dan een terrier genoemd worden, terriers zijn een beetje stiekeme honden en dat blijkt nu maar weer.

    Geplaatst door: Anja op
  • Zo zou er in iedere provincie een Massom moeten zijn, of komen! Anders is het mogelijk dat de binnenvaart straks weemoedig wordt herinnerd door geschiedenisleraren voor klassen in het voortgezet onderwijs en mensen die vaststaan in het wegverkeer. Want zoals het nu gaat blijven er van het restje groen in Nederland (en Europa) slechts de grassprietjes over die uit het asfalt groeien en moet het wiel over decennia opnieuw worden uitgevonden.
    Deze meneer is op dit punt niet eens zo’n PvDA-er, denk ik, maar een mens met gezond verstand die vooruit ziet.

    Geplaatst door: Albert op
  • Als sociaal-democraat weet ik waar de juiste mensen zitten, al jaren……..(haha Eric)

    Geplaatst door: Joop van Dam op
  • Kijk deze beste man die snapt waar het daadwerkelijk om gaat….gezonde concurrentie, milieu , en gezond verstand iedereen begrijpt dat een schip per ton/km vele male beter is dan elk ander vervoer en met de huidige eisen die er gesteld worden aan motoren loopt de binnenvaart gewoon voorop al jaren.

    Geplaatst door: hovestad op
  • Ik ben een vrij rechte liberaal maar hier begin ik toch wat Sympathie voor de PvdA te krijgen 😉

    Geplaatst door: Eric van Dam op
  • Doe mij nog een paar van deze mensen!

    Geplaatst door: klaas op

Reageer