‘Waar is Huizinga toch mee bezig?’

‘Van de papieren werkelijkheid van staatssecretaris Tineke Huizinga naar de praktijk van de schipper. Want wij vragen ons af waar de staatssecretaris toch mee bezig is. Ze lijkt echt helemaal niets van de binnenvaart te weten.’ Zo omschreef fractievoorzitter Agnes Kant van de Socialistische Partij (SP) het nut en de uitkomsten van het onderzoek naar de crisis in de binnenvaart van haar partij.

‘Waar is Huizinga toch mee bezig?'

Samen met Tweede Kamerlid Emile Roemer presenteerde ze woensdag 30 september in Schippercafé Promenade in Rotterdam de uitkomsten van de enquête onder de binnenschippers. Volgens Kant is de binnenvaart nu en in de toekomst hard nodig om op een fatsoenlijke manier goederen te kunnen vervoeren. ‘Daarom moeten we de kapitaalvernietiging, die nu dreigt, voorkomen. Het zijn persoonlijke drama’s die het hele leven van de binnenschipper treffen. We moeten dus een flinke strijd voeren om te voorkomen dat de Nederlandse binnenvaartschipper om zeep wordt geholpen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Waar is Huizinga toch mee bezig?’ | Schuttevaer.nl

‘Waar is Huizinga toch mee bezig?’

‘Van de papieren werkelijkheid van staatssecretaris Tineke Huizinga naar de praktijk van de schipper. Want wij vragen ons af waar de staatssecretaris toch mee bezig is. Ze lijkt echt helemaal niets van de binnenvaart te weten.’ Zo omschreef fractievoorzitter Agnes Kant van de Socialistische Partij (SP) het nut en de uitkomsten van het onderzoek naar de crisis in de binnenvaart van haar partij.

‘Waar is Huizinga toch mee bezig?'

Samen met Tweede Kamerlid Emile Roemer presenteerde ze woensdag 30 september in Schippercafé Promenade in Rotterdam de uitkomsten van de enquête onder de binnenschippers. Volgens Kant is de binnenvaart nu en in de toekomst hard nodig om op een fatsoenlijke manier goederen te kunnen vervoeren. ‘Daarom moeten we de kapitaalvernietiging, die nu dreigt, voorkomen. Het zijn persoonlijke drama’s die het hele leven van de binnenschipper treffen. We moeten dus een flinke strijd voeren om te voorkomen dat de Nederlandse binnenvaartschipper om zeep wordt geholpen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer