Vlag uit bij JR Shipping

JR Shipping uit Harlingen heeft de benodigde acht miljoen euro binnen voor het vullen van het noodfonds (JR Vloot Support CV) dat de CV’s waarin haar schepen zijn ondergebracht ondersteunt wanneer zij in problemen komen. Het geld is opgebracht door de rond 3000 participanten in de verschillende scheeps CV’s van JR Shipping. JR Shipping exploiteert 24 containerschepen.

Het noodfonds maakt deel uit van een pakket aan maatregelen dat JR Shipping heeft getroffen om de kans op kapitaalverlies door investeerders tot een minimum te beperken. Door de sterk gedaalde charterprijzen zijn de inkomsten van de CV’s van JR Shipping (en andere rederijen) op dit moment niet meer hoog genoeg om exploitatiekosten, rente- en aflossingsverplichtingen te dekken. Het liquiditeitstekort voor de totale vloot, met uitzondering van enkele schepen waar specifieke omstandigheden voor gelden, is voor 2009 en 2010 begroot op circa acht miljoen euro. Het noodfonds dekt dit tekort af. De banken hebben toegezegd tot eind 2010 geen hypothecaire zekerheden te zullen uitoefenen nu JR Shipping er in is geslaagd het noodfonds te vullen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vlag uit bij JR Shipping | Schuttevaer.nl

Vlag uit bij JR Shipping

JR Shipping uit Harlingen heeft de benodigde acht miljoen euro binnen voor het vullen van het noodfonds (JR Vloot Support CV) dat de CV’s waarin haar schepen zijn ondergebracht ondersteunt wanneer zij in problemen komen. Het geld is opgebracht door de rond 3000 participanten in de verschillende scheeps CV’s van JR Shipping. JR Shipping exploiteert 24 containerschepen.

Het noodfonds maakt deel uit van een pakket aan maatregelen dat JR Shipping heeft getroffen om de kans op kapitaalverlies door investeerders tot een minimum te beperken. Door de sterk gedaalde charterprijzen zijn de inkomsten van de CV’s van JR Shipping (en andere rederijen) op dit moment niet meer hoog genoeg om exploitatiekosten, rente- en aflossingsverplichtingen te dekken. Het liquiditeitstekort voor de totale vloot, met uitzondering van enkele schepen waar specifieke omstandigheden voor gelden, is voor 2009 en 2010 begroot op circa acht miljoen euro. Het noodfonds dekt dit tekort af. De banken hebben toegezegd tot eind 2010 geen hypothecaire zekerheden te zullen uitoefenen nu JR Shipping er in is geslaagd het noodfonds te vullen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer