Gekoppeld varen spaart tonnen gasolie

Shippoolen is 30 juni toegetreden tot het Platform VoortVarend Besparen. Shippoolen is een initiatief dat is ontstaan in de stuurhut en kan tijdens de huidige crisis uitkomst bieden. Lege of minder geladen schepen kunnen zich aanmelden op Shippoolen.nl om bij een ander schip langszij te gaan om samen verder te varen, waarbij één van de schepen dan de hoofdmotor afzet. Zo wordt brandstof en CO2 bespaard.

Gekoppeld varen spaart tonnen gasolie

‘Het concept van Shippoolen past bij het gedachtengoed van VoortVarend Besparen’, zegt mede eigenaar Marco Zijlstra. ‘Logistieke planning en samenwerking leveren geld op en spaart het milieu.’ Shippoolen is een initiatief van binnenvaartschipper Marco Zijlstra, die een Kempenaar heeft, en Frank Leeuwestein, die met een 5000 ton koppelverband vaart. Zij hebben het concept in maart opgezet om tijdens de kredietcrisis efficiënter te varen en tegelijkertijd brandstof te besparen. De website is tevens een platform voor logistieke planning voor bedrijven die aan de binnenvaart gerelateerd zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Gekoppeld varen spaart tonnen gasolie | Schuttevaer.nl

Gekoppeld varen spaart tonnen gasolie

Shippoolen is 30 juni toegetreden tot het Platform VoortVarend Besparen. Shippoolen is een initiatief dat is ontstaan in de stuurhut en kan tijdens de huidige crisis uitkomst bieden. Lege of minder geladen schepen kunnen zich aanmelden op Shippoolen.nl om bij een ander schip langszij te gaan om samen verder te varen, waarbij één van de schepen dan de hoofdmotor afzet. Zo wordt brandstof en CO2 bespaard.

Gekoppeld varen spaart tonnen gasolie

‘Het concept van Shippoolen past bij het gedachtengoed van VoortVarend Besparen’, zegt mede eigenaar Marco Zijlstra. ‘Logistieke planning en samenwerking leveren geld op en spaart het milieu.’ Shippoolen is een initiatief van binnenvaartschipper Marco Zijlstra, die een Kempenaar heeft, en Frank Leeuwestein, die met een 5000 ton koppelverband vaart. Zij hebben het concept in maart opgezet om tijdens de kredietcrisis efficiënter te varen en tegelijkertijd brandstof te besparen. De website is tevens een platform voor logistieke planning voor bedrijven die aan de binnenvaart gerelateerd zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer